Tuesday, January 18, 2011

Perubahan

Belum terlambat utk mensetting azam baru sempena tahun baru kan (bg yg ikut kalendar masihi la)...klu ikut kalendar islam, dah masuk bulan ke brp dah.....sttmnt aku tye tuh, korg pandai2 la jwb..huhu...

okeh2x.....sebut pasal tahun br...azam baru....msti kiter nk wat perubahan sket dlm diri kiter kan...
& aku rs of coz la kiter nk berubah ke arah kebaikan..tul x...
sebut jerk perubahan, mungkin, dr free hair mgkin nk berubah spt pic kt bwh nieh....loading......tet..tet...tet...








aku x ckp salah.....klu betul, syukur alhamdulillah....
tp perlu igt....once biler kiter try utk berubah, kdg2 kiter tewas dgn anasir2 sekeliling yg seolah2 cb menanamkan keraguan ke atas perubahan kiter....tul x...

Bagi aku, nk berubah, simple jerk rule dia...tp yg penting diri kiter sndiri...aku x ckp aku perfect....aku pun manusia biasa gak....mcm korg gak......& x bermaksud bla aku pakai tudung, aku da boley ckp..'yes, aku baik'....sgt riak bunyi nyer....jauhkan aku dr sikap sebegitu.....okeh2...kembali ke topik asal.....

aku terpanggil utk tulis apa yg aku rs perlu...well...sharing is caring rite...
okeh...camne nk tulis erk....isi'y ader, tp x reti nk olah...huhu...
Begini, utk melakukan perbahan dlm diri...x semesti'y yg dr free hair, terus nk pakai tudung....sekiranya, prbhn sebegitu rs mcm susahnyer nk buat....susah utk dilaksanakan, maka buatah perubahan yg kecil dahulu.....contoh: dr segi percakapan kiter...pergaulan.....etc....
Mudah2 an niat kiter utk berubah, dipermudahkan Oleh Tuhan...& moga2 perubahan2 yg seterusnya, akan dapat kiter laksanakan....amin...sekian....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...