Saturday, February 19, 2011

cuti-cuti Mesia

....cont. dr episode sebelum nieh…kami sampe  Kota Keriangan ms azan maghrib b’kumandang….alhamdulillah, selamat sampe even cable car goyang2 ditiup angin…& kabus sgt tebal…x nmpk aper yg di depan…uhuhu~
Terus meet my cousin…& dia terus bw g blik yg aku da suh dia cari awal2….al-maklum time cuti2 nieh…mn ler leh dapat bilik harga runtuh…nk x nk, duk jela bilik bajet…nm pOwn p’cutian bajet!! wohO~
Ha, korang penah tawu x ader prebet sapu kat genting nieh?? Ha, nieh aku pOwn br taw…RM 2 sekali jalan…kirer2 kayer gak org2 prebet sapu ni…yela, dekat jerk, pastu dr pg sampe tgh malam…klu penuh kete, RM 8 sekali jalan…agak2 klu aku wat part time weekend naik genting, bumblebee aku jd prebet sapu, ok ka?? Ngeee…
Da masuk bilik, sepupu aku kate “ni klu pompuan b’siap, mesti lame kan….ti kul 9 kiter jumper kt atas…”….aku jawab  “eh, lamenyer….x pe, ti akak siap, akak g tau”
Siap pyer siap, tgk, btl ler…kul 9 br siap..huhu….
Aku rs da lamer giler x lyn bowling…malam tuh, pi layan bowling sampai 3 game, guna bola 13kg! Huh! Rs mcm tgn aku da pjg sebelah pas abes maen….
Ha, lg 1, korg pernah dgr ader mamak kt genting ni x? Jgn x tau, ader 2 kedai mamak kt ats tuh…tempatnyer mmg tersorok..& biler kami msk dlm tu, sume org daring jerk..yela, yg lyn kt situ, sume’y org2 yg keje kt situ jer…
Sembang2 dgn sepupu aku, cam heaven plak kj kt atas nieh ..ye r…kuarters free….api air free..myk kete/moto x yah pk. Nk g keje, masuk lif, tekan jer….nk pk pOwn, pk makan jela..Makan pn, utk workers, ader kantin..harga same mcm kt bwh gak…. & yg pelik’y duk kat kantin tuh x leh lebih dr 1 jam! Huhu..ye, pelik, tp benar okeh!
Pekene the tarik suda….bowling yg mmg byk ke longkang tu pOwn suda….kami pOwn p ar merayau….al-maklum ader sepupu a.k.a body guard…so safety terjamin…ho2x…time kacih yer temankan akak!
“snap pic tanpa sempadan…” mcm2 angle da aku snap….sampe kawan sepupu aku tyer “tu, dia mmg phtgrpher ker?”.. & jawapan sengal sepupu aku “a’ah, dia tgh kumpul bahan nk masuk pertandingan”….huh, sabojela…kul 2 am, balik bilik….titonnnn time…
Flash back khurafat, da setting2  utk tido, da siap landing…..kwn aku boley plak buka lampu bilik x nk menyala! Terus otak aku terimbas scene khurafat ms dlm bilik mayat…lmpu tiba2 padam….dan boley plak kawan aku wat muka “panic”….& aku yg sbnr’y takOt gak, terpaksa wat muka cool..bg mereda’n keadaan…..sigh**….
zzzzzzz…cam biaser mater amat susah utk tido…walaupun cuaca amat bagus! Sejuk sehhhh….da mcm udang da nieh! Ho2x!
Oleh sbb mlm td dpt tido ntah kul bape….dgn cuaca yg sejuk giler…al-maklum, winter season…ececeh~ tapi siyes, angin kuat, kabus tebal…& hujan renyai2 still x mo stop! Mmg ler liat aku nk bangun wei! sO, kami check out betul2 at the time…12 noon….huhu~
Bagi beg yg berat giler kt sepupu aku, then kitorg layan indoor game…..
petang, trn bwh, same time dgn waktu kami sampai semalam…waktu maghrib gak….uhh…..sedikit release sehhh…g tempat2 camni….tenangkan fikiran!!!

   

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...