Tuesday, February 22, 2011

Fail Meja

Mode : cOunting the days...
meja seblah aku kt opis agak lama menyepi...berikutan ketiadaan penghuni...
aku agak suker, pasal rs mcm lapang jerk kan..huhu
dak yg pindah tuh mungkin x suker duk b'jiran dgn aku, sbb aku bukanlah jiran yg baek..
stok makanan, aku letak kt meja aku shj, aku pelawa gak dia mkn...
tp dia x mo pOwn....rupa2'y, dia ckp, aku balik jer, dia makan aper yg ader...haha...
so, skrg ape kene mengena dgn tajuk entry ni??
adOi...x pernah cuba utk merepek di sini pd waktu ptg begini..
tp ptg ni tetiba rs nk merepek...ikut suker aku r kan!!!
Okeh, kembali ke tajuk asal, jiran br, tiba...tp agak kesian sbb tempat tuh da serabut dgn 
brg2 buangan dr jiran blkg...sgt kasihan tgk jiran br duk mengemas tempat dia...
tp aku diam shj....sbb aku tgk skill mengemas dia agak2 boley kalahkan aku...
Hisy...dia lelaki okeh....sigh**...aku pOwn de skill mengemas hape.. :D
tp siyes ckp,jiran baru amat rajin...pagi2, siap sapu kawasan kejiranan...
eh tu x de dlm skop keje dia la...tp dia yg rela ht nk wat sumer...
aper aku boley ckp???
tempias kerajinan jiran baru terkena gak kt jiran sekeliling...sampai jiran blkg punyer tempat,
mcm da wat interior design sahajer lagaknyer...ader bunga2 pasu kecik bagai...
siap frame kan gamba anak  & isteri...
tiber giliran aku plak kene tempias...
tp aku x de bunga kecik...juge tiada gamba anak & suami..
so, aku letakkan gamba bumblebee bernama lancer GT... :D
jiran ni pOwn x lamer...bertukar jiran lagi aku ni....
oleh sbb perwatakan jiran baru kedua lagak'y mcm terror, 
maka penduduk kawasan kejiranan cuba utk menguji...
Berkata jiran belakang : "eh, ko buat la fail meja, ko tgk fail meja yg bdk lama tingalkan..."
ayat skema & kunun2 caring dr jiran blkg...so aku pOwn nk tunjuk sifat2 baek seorg jiran..
lalu menokok tambah..."fail meja aku rs dia tinggalkan dlm meja tuh...cb ko tgk..
lepas tuh tgk jugak fail kerusi tau"...
jiran depan pulak menunjukkan keprihatinan....
"fail almari plak, ko tgk dlm almari kt depan tuh..."
secara moral, tahap kesabaran yg tinggi amat diperlukan di sini....hehe...
kesian jiran baru, dia dahla fresh...mn la dia tau yg ader hanya fail meja sahaja!!! 
& fail meja tuh bknlah fail rekod utk meja,
 ianya fail yg mengandungi senarai tugas keje...huhuhu.....
psst: tp dia nieh bkn aku sjer2 kater berlagak terror...
psl bila jiran belakang tyer "ko pandai main bowling"...
dia terus jawab..."ish, terror".. nmpak sgt dia x fhm soalankan...
sbb soalan jiran belakang "pandai ke x"...
tp kira dia salah jawab la kan...sepatut'y dia jwb "ya" @ "x" shj, bkn'y "terror"



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...