Monday, February 28, 2011

Jammed!! pfiiitt~

Mode of The Day: Grrrrr
Hr jumaat hr tuh, aku blk kg...
Lepas hbs waktu keje (wp3), aku terus ler balik....beg mmg da siap2 packing...stndby dah dlm kete...
*wp3 merujuk kepada time in-8:30 & time out-17:30
perjalanan balik, byk jalan sbnr'y yg aku boley ikut...
1: bangi-plus h/way
2: kajang-lekas h/way
3: kajang-semenyih
4: salak tinggi-nilai..
dll (byk betul pilihan yg aku ader)
tp aku prefer ikut salak tinggi....
boley plak, aku dahla nk cepat, al-maklum balik sorang2....x mO sampai kg da gelap,
jammed plak kt salak tinggi...aku igt sebab accident ke hape.....kete rosak ker....
boley la dimaafkan....yela, dalam programming disebut "unexpected error"
dahla balik dr keje...dgn tahap kesihatan aku yg amat minima utk drive lebey kurang 2 jam,
dgn mengadap jammed!! rs mcm nk menyumpah jerk...
sgt rs sukacita memaklumkan, kete aku manual okeh....bkn auto....
dr jauh, da nampak kete duk himpit ke line kanan....so, expect mmg de kete rosak la kot...
sampai je kt tempat kejadian, tgk ader ala2 road-block...
cepat2 aku tarik tali pinggang keledar....eceh, ayat skema...
yg wat aku panas, bila tgk ader la polis 2 org, duk tepi jalan, jauh giler....
pastu kete polis x de...yg ader hya kete wira wane merah!
bukan ker klu proper road-block kene ader at least sebijik kete polis? (spt yg aku bc dl paper)
& boley plak, dia tutup satu jalan!!! mmg dia sengaja letak papan tanda "pemeriksaan polis" tuh
kt tgh2 jalan line kiri..pergh!!! menyirap giler aku...
walau pOwn jauh, sempat lg aku slow drive kt situ sambil menjeling tajam kt 2 org polis tsbt!!!
menyusahkan org betul!!!
rs2 nk wat road-block, wat la betul2...setakat camtu, baek x yah kan!!!
sabojele~
so, aku selamat sampai kg kul 8 malam...
as usual, cermin pandang belakang awal2 aku da naik'n.....huhu....(jgn pandang belakang okeh)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...