Monday, March 7, 2011

Apsal la bebal sgt???

Mode of The Day: "Jelek" (loghat indon)

Kiter kat dunia nieh hanya sementara
semua yg ader kat dunia ni pOwn hyalah pinjaman dr yg maha Esa utk kiter
sO, jgn nk berangan r kan klu korg dah cukup kayer ker, cukup bahagia ker,
atau korg raser da cukup dah segala2nya aper yg korg ader kt dunia nieh....
Opst!! maaf, perasaan anda itu amat tidak benar sama sekali...
sedangkan diri kiter sendiri....the body, the soul...the everything...belong's to Him...our Creator...
Okeh, boley faham kan...x blur kan.

Kelahiran....ajal..maut...jodoh, semua tuh dah tertulis dah.....x yah nk sebOk2 kiter persoalkan..
cume, as a human being, kiter kene persiapkan diri jela pape yg patut.
Dalam byk2 perkara nieh, ader gak soalan2 yg bagi aku, x yah jwb boley x???
sbb rs mcm klu aku jwb ke, x ke...sm jer....
x akan mengubah keadaan pape2...
Lain la klu aku jwb soalan tuh, title aku boley tukar kepada YB kew....Dato' kew...
nak la jugak aku menjawabnyer kan....tp, x mendatgkan faedah lgsg..

Al-kisahnyer, klu sedara-mare ker, kuat la jugak aku nk jawab..
ni kang, klu sesekali jumpa aku, x pOwn x pernah nk bertanya khabar berita,
dan2 tuh la nk tya soalan cepu gangsa emas nieh.
Sometime x la salahkan durg sgt kan...yela, bak kater kawan aku, "durg juz nk show their care"
hurm, care la sgt yer...i loike~
contohnyela kan.....ptg nieh aku chat dgn sorg kawan aku....dah tye mcm2 dr keje,
opis...family..bla2x....sambil2 aku turut bertanya pasal anak dia da pandai aper....etc....
& setelah aku menerangkan knp aku masih berstatus cik yg sgt bahagia ni...
& setelah aku yakin dia faham bahawasanya bukan aku yg suker jadi mcm ni...
yela, sape la x nk ader family sendiri kan...ader anak (terhapus dosa bila melahirkan tau)
juga doa2 dr para malaikat ketika mengandungkan.....
& yg plg best klu kete aku bcr lagik, x dela aku susah2 pk sape nk suh repairkan... huhu
---> dah sekarung aku berhujah pasal segala ketetapan tersebut adalah ketentuan Tuhan jua...
& syukur dia boley faham.....ok, fullstop masalah satu.
x sampai 24jam berikutnya, tatkala aku meninggalkan komen positif, memuji
husband kawan aku yg aku rs agak romantik,
percaya atau x, org yg samer yg aku sekolahkan tu, tye aku lagi...
"tula, ko bila lagi...???"
Eh, bukan dia ni ke smlm yg aku dah skool kan??? adeh~
klu aku seorg guru, & mempunyai anak murid sedemikian rupa,
x tau la nk kater ape kan....mau'y hari2 aku buat extra-class khas utk dia...
Aku apprecite dowh segala macam pertanyaan membina itu,
tp kan bg aku, ko x yah tye r...
baek ko duk diam2, doakan yg baek2 utk aku, lagi bagus....
sekian....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...