Sunday, March 6, 2011

Dressing Happening???

Mode of The Day: Dunia zaman sekarang
siyes talk, bg aku, aku bknlah seorg yg pandai nk dress up...
aper yg aku rs suker + selesa nk pakai, itulah yg akan aku pakai...
diantara wane2 yg aku suker....baju2 yg ader dlm wardrobe aku,
kebanyakannyer aku rs adalah wane2 "dull'...
atau pOwn boley gak dipanggil "mourning colour"....
x heranlah klu aku pernah ditgr dgn ayat ala2 mcm nieh..."eh, br balik dr berkabung ker??"
thiz situation due to bj yg aku pakai hr tuh wane coklat gelap+hitam....
& aku hya mampu tersenyum....
i have no idea, apsal aku suker wne2 camni....
bkn x de wane lain, ader jugak la.....tp most of all, wane2 nieh la yg jd pilihan aku....
aku jugak pernah ditegur secara halus sebegini....
"aku tgk ko dah ok, cumer klu dressing ko kasi happening sket, lagi ok".....
sajer aku warnakan merah...menunjukkan kenyataan tersebut adalah
kenyataan berani mati dr seorg kenalan...
aku terima dgn ht terbuka...& spt biaser aku hya mampu tersenyum....
aper maksud dier dgn "happening" tuh???
nk aku pakai yg seksi meksi kew??? nk aku pakai baju macam balut nangka??? huhu~
dl, ms aku belajar, asal aku beli tshirt baru jer...
mesti mak aku akan belek2 baju yg aku beli tuh
& kua kan ayat spt ini...."baju baru ker?? lawa....tp lagi lawa klu besar sikit".....
hehe..dan aku akan terus tunjuk size baju tuh...
"mak, ni free size...x de besar, x de kecik.."
2x gak la aku dapat ayat nieh dr mak....yup..aku igt!!!
hal yg samer berlaku klu aku cb berkebaya pendek..mak akan cakap...
"kan cantik klu baju nieh labuh sikit..."
nk wat camne...anak mak nieh agak degil org'y...hehe
dl aku selalu jugak pk...knp mak marah erk...
padahal aku ni x dela pakai baju size xs pOwn....
al-maklum baju lengan pjg, klu amek size xxl pOwn, rs mcm kecik jugak....
x caye, try la cr kt supermarket2....hehe...ader je alasan kan...
bila dah semakin dewasa....semakin byk membaca....
semakin byk mndalami ilmu pengetahuan,
then aku mula faham sedikit demi sedikit....
padahal klu mak nk gunakan kekerasan, boley jerk dia marah aku dr terus
pakai pape yg dia x suker tgk dulu kan....tp dia x marah...dia cumer tegur scr halus....
dia suh aku pk balik aper yg dia ckp sbnr'y....huhu
tp mana2 baju yg dia x suker aku pakai, asal aku balik kg jerk,
aku tgk anak buah aku da sarung baju tuh...
uhhh.....nk marah pOwn, dah spechless dah....ngeee....hurm, kembali kepada tajuk asal...
tau x dalam islam, sebenarnya, islam itu melarang kiter pakai baju yg warna'y terang2...
yg bisa membuatkan og tertarik utk memandang kiter....
dalam islam, kiter disuruh utk memakai warne2 yg gelap2...
bia org x tertarik dgn kiter.....
korg pernah baca x pasal nieh....??
"Apa gunanya aku menjadi perhatian lelaki andai murka Allah ada di situ."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...