Tuesday, March 15, 2011

Mode of The Day: Hearing the sound of nature~



Last  weekend, as planned, we all 1 family wat trip release2 tension ke destinasi 
spt yg ader dlm pic kt atas nieh. Tempat'y kire satu waterfall r dgn Lata Kijang...
Ms otw balik kg, jumaat malam, rs dah mcm x jadi jew trip nieh psl hujan non-stop…
then tgk hr sabtu, mcm ok…walau pn pns x la seterik biasa, 
tp muncullah jugak sang mentari menghiasi bumi…
ececeh~cam ayat novel plak kan.
Tp trip kali nieh, x de r konvoi ramai2 mcm g hotspring hr tuh. 
Psl dearly bro x join, kene keje kate’y… angah&family also adik, 
gerak dr kl terus ke destinasi. So aku, mum&dad….& along jela yg gerak dr kg. 
But ok gak. Walau pun x la jauh mana, tp utk abah, dah kira jauh la tu kan.
Tu pn abah aku siap ckp antara dgr & x..... "baik g kebun dr g jalan2 nieh"...hadOi~
Masalah ee kan Bah, anak2 abah nieh x do yg b'jw ke'pertanian...walau pn
ado r sorg tuh kj kek wisma abah...a.k.a wisma tani...huhuhu



First sampai, for sure la cr tapak nk psg khemah…utk yg freshie2 x pernah bercamping, 
huru-hara gak la bila disuruh psg khemah. Seb baek team leader psg khemah 
a.k.a en abg Long, sudi nk guide sume freshie2 yg byk main2…huhu

Tp 2 org bdk tecik nieh, belum pape dah masuk air…berendam sejuk2 tuh…
huhu…sabojele…Siap ayah’y cr’n port selamat r utk kanak2 br belajar…
tp aku & yg lain2, da siap bentang tikar, melantak bekal nasi lemak yg mak aku buat..
pergh!!!! dahsyatt wo! Huhu…dah agak2 kyg, br r berendam kan…

Si kenit nieh mmg la…bibir dia da biru2 pOwn x mo naik lagik…
Tp abah aku, kul 1.30 da ajak balik…boley??
tp anak2’y yg degil nieh, sambg mndi lagik…
lepas 2nd round mandi2, abah da start panggil sorg2…
& nak x nak, kene mengikut perintah la…
Gaya bdk 2 org nieh, yg abang sibuk nk beraksi...
si adik plak punyela kedek, x nk bagi org amek air dia...huhu
Balik dr jeram gading, sempat singgah kat masjid kuala Dulang…
Location, tye r pakcik google, lengkap dgn map dia boley bagi…
Spt yg mak aku citer, masjid ni dulu ms banjir, x tenggelam pn, 
padahal lokasi’y betul2 kat tepi sungai…

& lagi 1 bende misteri, dulu ader dulang makanan kat masjid ni,
sentiasa ada makanan….x tau siapa yg hidangkan…
Tp atas sebab aper ntah mak aku ckp, aku-x igt-walaupun-dah-byk-kali-mak-aku-citer,
dulang tuh hilang…Masjid nieh merupa'n masjid tertua kat Jelebu~aku pn br tau lepas bc 
info kat papan tanda masjid ni ms pegi hr tuh....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...