Thursday, April 14, 2011

Minuman Kegemaran

Entry pelik malam nieh...psl bunyi macam wat biodata mase skool dulu2....

Hepp, i'm not that old la...."skool dulu2"...mcm da tua sgt plak aku nieh..
okeh, the truth is...mmg pOwn da tua kan...sajer jer nk pujuk diri sendiri... :D

Fav drink aku adalah milo...
nak2 plak klu wat pekat2, pastu letak ais....
x pOwn kat opis lama aku, klu kua bekpes, order milo tabur....slurrppp....
Heaven'y dpt minum....
Dulu....(dulu lagik...cam dah 20 tahun plak aku tinggalkan zaman skool)
okeh, sambung...dulu masa skol, setahun sekali mesti lori milo tu dtg
sekolah bg minum milo free...& ms tuh rs nak beratur 2@3 kali jerk...
tp sebab aku nieh jujur org'y, cikgu kater sekali, aku ikut kan ajer kater chekgu....
teruja nyer biler sampai turn kelas aku
disebabkan air nieh menjadi terlalu favourite bg aku, maka agak susah la
nk tgk aku minum air lain selain air jenama ini....
klu lepaking dgn member2, durang da tau da aku nk order air aper...
bkn x pernah order air lain...tipu sgt la kan...
ader gak order air lain..tp biler air da sampai, mesti dlm hati akan terdetik..
"menyesal'y aku order air nieh....klu order air milo td kan best"....
hurm, kronik2...boley camtuh? walaupun air yg aku order tuh amat menyelerakan....
contoh'y spt pic yg aku snap di bawah....layanzzz...

tgk, siap org tuh decorate lagi...tp x jalan jugek
selalu klu g makan2 dgn family pOwn durg da tau....espec. akak aku....
mmg dia x'n order air lain utk aku...cisss....br nak ketuk dia order air mahal2....hihi...
klu g makan sea food pOwn, yg biaser'y kiter order air per jag, akak aku
akan request mintak air order sendiri2....

Tp aku pOwn x tau biler berubah...maybe sebab dah lamer sgt duk korea....
hahaha...aku kembali berangan.....jgn marah erk...
Lately bad habit aku nieh dah berubah....eh, bad habit eh?
maybe sebab tekak aku da mula rasa bosan menelan air yg sama bertahun2....
sampai kan hr tuh akak aku mcm shocked plak tgk aku order air lain....
huhu....siap dia tye mcm x percaya...walau pn time tuh aku da meneguk air tuh....
"eh, ko x order milo ker????"...kenaper??? x percayer??? huhu

Susah jugak sebenar'y nk tukar tune tekak nieh...
jgn salahkan tekak aku....dia x pernah rs bosan meneguk air milo okeh...
mungkin sebab aku nk meluaskan tahap deria rs lidah aku...
so that la aku minum variety of waters....
pastu order air yg pelik2...mcm syokk gak kan...huhu
Hr tuh, boley aku mmg da nekad nk buang terus milo dr hidup aku...
majuk2....x mo kawan dah dgn milo....!!! knp dia khianati aku?? kenapa??!!
then, selalu beli 3 in 1 milo, tp hr tuh kau bertukar selera plak..

tara...korang pernah minum x??
Honestly to say, aku mmg x pernah try minum benda alah nieh...
setakat white coffee ker chocolate panas ker, pernah la kan....
klu yg tuh, mmg mabelesssss r.....
tp hr tuh, siap rembat 2 paket lagi bende alah nieh...
sebab promotion...2nd pack less 50%...huhu..
klu x, jgn harap nk rembat banyak2 watpe...
sO, stok kat opis da bertukar la....
1st time punyer semangat, sampai jerk opis pagi tuh terus bancuh air...
then biler layan...mmg dr pg sampai ptg aku menyumpah sendiri mcm mn
 la aku boley beli 3 in 1 ini....psl tekak nk milo jugak!!!! 
but, on 2nd day, tekak da macam boley menerima kehendak hati dan akal aku
yg beria2 say NO to milo....then, kire ok la...boley adapt....
sikit2, lama2 ok kan....~ heheh..

Juz nk share dgn korang...sebab2 aku x mo milo lagi....
siyesly aku rs dikhianati....jahatnya kamO!!!
rs'y korang pOwn da tau kot....
let check it out...~


sebagai sesama islam, aper yg patut kiter buat??
teruskan menyokong mereka? setiap sen yg kiter 'sumbangkan'
secara sengaja atau tidak sengaja, pulangan'y adalah setitis darah saudara2 
kiter kat saner....setiap sen yg kiter guna utk mereka2, adalah umpama
lambakan peluru yang akan membedil mereka...












then wut should we do?? 
Renung-renungkan...& selamat beramal~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...