Monday, May 23, 2011

Kembara di Gurun Sahara

Mode : Travel~

Padahal malam semalam da balik umah…& travel still dalam mesia jerk…ni aphal lak penat aku rs macam hardcore punya penat?…..poyo betulla….mcm betul2 pegi ke gurun sahara..eh, gunung ke gurun? Lantakla ape pOwn nama dier….tp sebab nama ader gurun tuh, da kira dekat2 la kan…haha…iyer, aku ke utara…tu sebab entry kali ini aku letak nama Gurun…Siyes aku x mO bercerita perihal Travel aku…ala2 vacation pOwn orait gak kan…ye r, g jalan2 naek bas, kira jalan2 la tuh kan..ngee….Berhenti di situ…biarlah aku bercerita psl vacation itu di entry yg lain….
Skrg, tika & saat ini, aku nk story mory psl perjalanan harian aku yg aku rs cukup penat hr nieh…& ms aku meledakkan isi2 otak utk menyumbangkan sedikit idea utk entry ini pOwn, mata2 yg selalu’y sgt sombong x mO tido cepat, alih2 dah nk terlelap time jari jemari…opst silap, bukan! Aku x boley guna istilah jari jemari pasal realiti’y aku hanya menggunakan 1 jari di sebelah kanan & satu jari disebelah kiri ketika menaip….haha….sebab hape, jari2 lain x mO bekerjasama…..hurm, biarkan….aku mmg memanjakan mereka…..didepan aku skrg ader manusia yg sedang bergerak2…eh, bukan depan la…lebey kurang 30 darjah dari tempat aku menulis entry ini….sape2 yg agak2 fail math ms skolah dulu, x yah la nk imagine di mana sbnr’y manusia itu duduk…okeh, agak kurang sopan…..dia adalah anak buah aku….bilik nieh biaser’y aku berseorangan shj….ditemani 2/3 ekor beruang yg kj’y asek tido jerk..so , malam nieh bila ader org selain aku, mcm sedikit janggal la plak….huhu...& bilik ni pOwn mesti pelik..psl biasa’y kunjungan hanya akan tiba pada cuti hujung minggu..& bilik ini da familiar dgn wajah2 pebret yg selalu datang bertandang walau pOwn aku x undang……hurm, biarkan….hr nieh siyes ms aku sgt packed!!! Okeh, bayangkan yer…bayangkan~walau pOwn malam td balik dari vacation dah kul 9 lebey, aku sempat lg masak utk makan malam….klu pk perut aku, aku wat rilex jerk…nieh sbb perut best buddy aku yg terlebih berdisiplin…..klu waktu makan, kene makan! sO, dgn tahap kepenatan aku yg dah 7 jam duk dalam bas ni, aku m’offer'n diri utk masak seringkas yg mungkin…ini adalah lebih baik dr aku kene spending my time & my feenat utk ke kedai makan!…tgk, sgt baik kan aku…siap offer utk masak taw…huhu…..sampai jer umah, buka tdg, terus masak! Pergh, mmg bersemangat! alang2 dah masak, igt boleyla esok bangun sahur kOt..dah lama x puasa gamak’y..kebiasaan...nawaitu jarang dapat terlaksana dgn baik..ader jer halangan utk insan yg lemah iman macam aku nieh...check email balik, jadual keje esok adalah kegemaran aku (sila tukar kegemaran jadi kebencian)…meeting start kul 9pg…till 5ptg! hadOi…nieh adalah salah satu alasan utk tidak dpt berpuasa, padahal aku bukan pay attention giler2 pOwn ms meeting! Owh meeting~wut the **** betul la…..okeh, layan jerk la….buku aku hanya tulis tarikh & tajuk meeting…isi? Hurm, aku da cakap kat senior aku, nti aku nk Photostat apa yg dia tulis….heheh….Mmg spt jangkaan, rehat tgh hr, kul 1 lebih…hancur harapan aku nk tido time rehat!! kul 2 lebih, sambung balik! Mmg dasar kuku besi…pasal mmg x sempat aku nk rehat2 tahu!
Ntah hape2 yg memeningkan kepala…ntah brp kali aku kua masuk tempat meeting tuh, akhir’y, 4:34 PM…meeting tamat! Opst, bkn tamat okeh….disambung esok & lusa! sO, mmg confirm, otak aku akan sedikit retak sampai la habes meeting 3 hr nieh….huhu…..mmg x boley blah! Tp da keje, wt2 jela muka comel sepanjang meeting tuh~ptg balik umah, melakukan kerja2 seorg surirumah plak..al-maklum weekend hr tuh off to north~mengamOk gak r mesin basuh…pasal aku paksa dia mendobi baju2 aku..hahaha! padan muka! Sape suh jadi mesin basuh! then, malam, menjalankan rutin seperti biasa, & last goal to achieve today is, amek anak sedara aku....aku pernah pegi umah kawan dier nieh dulu…tp dulu r….disebabkan tahap konon2 berlagak tau & sgt sombong aku yg melampau, x de r aku nk tye dia….as confirmation kat mana lokasi dia…mmg da lama aku x pegi situ…ader r 2 thn kOt….okeh, myk yg td pada firasat aku masih byk, sampai da menyala & aku da start berpeluh2 da carik lokasi tersebut! Da habis satu taman aku pusing! Nak tau apa landmark yg ader dlm kepala otak aku? Suasana umah yg agak mendamaikan…..rdup2 gitu…& kete mak kpd kawan anak sedara aku tuh~baguskan! Itu landmark aku! Bukan no. jalan @ no rumah! Huhu, sgt bijak!
Ok la…last2 jumpa jugak!..... "hello Nem, kat mana r? no jalan?...bla bla bla....”
kan senang klu tye dr awal~sekian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...