Tuesday, May 10, 2011

Kenapa hr ini hari ahad??

Mother's Day.....boley sambut ker x??

Hr ni hari ibu.....spt tahun2 yang lain, aku sambut dgn mengucapkan hari ibu kepada bonda tercinta....atau kalau rezeki lebey, beli r kek barang sepotong dua....& tahun nieh mmg belum ader rezeki utk berbuat begitu..sO, minggu hari ibu, aku melepak jerk kat umah....sambil2 menghabiskan citer yg pakwe aku berlakon...dr minggu lepas aku layan citer ni x habis2 jugek..al-maklum, tgk sejam 2, da terlelap...sebelum terlelap, sempat lagi tgk time video tuh da sampai mana aku tgk, psl nti senang nk sambung balik...x la aku buang masa tgk 2x....dgn keadaan mata yg giler berat tuh, tgn sempat jugak gerakkan cursor utk turn my lappy to sleep mode.....sO, mmg x heranla, klu housemate aku mula2 tgk aku depan tv beria melayan citer tuh...then, dia kua bilik sekali lagi, bukan shj aku, bahkan dgn laptop sekali da sleep...huhu~damai sungguh wilex2 hujung minggu begini sambil2 layan citer org tersayang berlakon...haha...at least terubat la jugak rindu di hati....sape dia yg tersayang tuh? aduh, aku malas la nak havoc!! kang kater aku nak menayang2 plak'n....tp, yela, sharing is caring....so, bila aku da tunjuk nieh, diam2 sudah hokeh~

cute+sweet=handsome!!
Ok, tutup citer pasal si dia ini....kang lebey2 plak..nak mintak no phone dia la hape la...malas nk layan!! huhu...hapekejadah ntah tetiba aku nk introduce si dia plak kan...cer kiter berbalik kpd tajuk asal entry aku kali ni...Mother's Day...Aku baru tau pasal hukum sambut hari ibu nieh...klu valentine's day tuh mmg da confirm2 r haram kan...tu sendiri mau ingatla...ni, hari ibu...the day's that we can give a million thanks to our mother!!! Bila aku wat sedikit kaji selidik, mmg hari ini di create oleh org yahudi...so, kiter mmg x leh ikut la kan....bukankah telah termaktub dalam kitab Allah...bahawa...sesiapa yg mengikuti sesuatu kamu itu, maka mereka tergolong di antara mereka...nauzubillah...
Tapi pg tadi, dr pagi aku kol mak aku...nk wish....nieh aku wat sebelum aku find out pasal asal usul hari ni..pastu mak aku x angkat....mcm biaser, aku attend class...tp lect. thiz week agak boring...bukan aper, rs'y topik yg dibincangkan agak berat sikit....aku plak sampai lewat...dpt duk belakang..lagila byk setan2 laknatullah yg cuba menyesatkan aku...dalam boring2 tuh, aku pOwn karang r msg utk mak aku....aderla dalam 3 ke 4 page aku type msg utk dia...sambil2 mengarang tuh, boley plak hati ni touching. Hadoi, x boley blah betul...seb baek r org yg duk sebelah aku x amek port sgt...klu x, malu sehhhh...huhu...dahla air mata turun x hengat....pastu, dalam beg, boley x, hanya ader sehelai sahaja tisu!!! masak2.....
Then, malam, br aku kol mak aku balik...asking her, dpt x msg aku...& wish secara lisan plak....
Apa pOwn, lepas ni, nk kene cakap kat mak la..psl next year x de dah aku nk wish her on mother's day....
2011 is the end!!! Sungguh halus cara kafir nak menyesatkan orang islam....renung2'n~
Habes citer!!! hari ini dah hr ahad...bermakna dah 2 hr aku memanjakan diri kat umah nieh...tp rs kejab jerk masa berlalu...bermakna esok aku da kene masuk keje spt biaser!!! hurm~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...