Tuesday, June 28, 2011

1st & Last....no more!!

Mode: Honeymoon~bukan aku r..jadah pe plak aku nk honeymoon bujang2 camnieh! haisyyy...bikin hati gua panas jerk!

Nyway, selamat pengantin baru aku nk ucap kat best buddy aku...yg telah selamat menjadi isteri orang pada 25 Jun 2011.....& aku juga terkene tempias menyebOkkan diri...almaklum, dipaksa rela menjadi pengapit! cettt~brp kali dah aku kater x mO, dia suh jugak....sampai dia merajuk sendiri, tp haram aku nk pujuk dia...jadah ape plak aku nk pi pujuk dia....malangnya dia mendapat kawan seperti aku yg berhati kering! x de masa nk pujuk2 der~last2, dia sendiri datang umah aku.....haha....& terkena kat batang hidung aku jugak, terpaksa menjadi pengapit dia...sabojela....seb baek dia da dapat title my best buddy dari aku, klu x jangan harap aku nk amek position pengapit tuh! dah tau aku x suker publisiti2 nieh, lg nk suh aku jadi pengapit...dah tentu2 muka aku akan masuk sekali bila cameraman capture gambar pengantin..hadOi...x suker betui la...

Umah kawan aku langsung hari sabtu & umah hubby dia langsung hari ahad...2 hr aku x lekat umah...ms majlis kat umah dia, sampai sesi outdoor aku meneman.....mmg kate cameraman, aku lg cerewet dr mak andam!! hahaha...siap nk rekemen aku wat part time! hape kejadah plak? terus aku jawab tanpa berfikir.."x minat"....full stop! senang! ni pOwn bukan suka-suki nak wat..kawan baekkk punya pasal..aku layan jerk....so far so good.....naseb la aku nieh jenis yg layan jerk! g wedding kat umah dia pOwn sorang2 jerk! Hamboi2, best betul dia jadi raja sehari..mmg semua complete...makan berhidang! kulit udang pOwn aku yg kopekkan...hurm, untung la ader aku jd pengapit ko erk! huhu....tp de gak mengong2 bende yg aku x sepatut'y buat! baju yg dia pakai ms bersanding panjang berjela...aku terpijak! huhu, tp bkn ms berarak la...ms dia berlegar2 dalam umah, nk tggu pengantin lelaki sampai! pastu, mmg aku beware giler nk jalan sebelah dia...alahai, panjang bebeno dress nyer! tp suweeet! i like~
okeh, tu yg pertama, yg kedua, aku tolong potong kan kek, al-maklum tangan kiri-kanan penuh..dgn nk pgg tisu, dgn nk pgg pisau ptg kek, last2, tisu terjatuh atas kek! diperasankan oleh pengantin lelaki! seb baek aku x makan kek itu! haha...& dun wori, x de org pOwn yg perasan! yg ketiga, masa majlis kat umah pengantin lelaki, ntah apehal lak kawan aku ni nak sadis2, boley pulak dia menangis masa bersanding tuh! ha, bayangla camno! dahla ms nieh aku pgg span jerk! tisu x de...psl smlm masa majlis kat umah dia, tisu x brp nk guna! ha, menggelabah aku nk crk tisu! seb baek ader talian hayat! kawan aku duk hulur tisu kat sebelah pelamin...the worst thing is, ms bising2 kat pengantin pompuan knp menangis, air mata aku da penuh bertakung dalam kelopak mater! hahaha.....siyes x boley blah betul! dah mcm kawen paksa plak, sume menangis! Ms majlis kat umah lelaki nieh, mak aku folo..igt nk suh dia tepung tawar r (merenjis), tgk, dia dah kesat2 mater plak..lg lebat air mater dia trn dr pengantin!! .hadOi, tu br anta kawan baek anak kawen, klu anta anak sendiri kawen nanti, x taula camnO....yg paling best ayat mak aku, "dah x do la kawan ko....ezan (bukan nama sebenar) dah kawen".....boley x? aku br nk gagah2'n diri mengembara di dunia nieh seorang diri tanpa best buddy di sisi...sOb sOb sOb!!!
Eh, tp rs'y ni la 1st & last aku jadi pengapit okeh!! lenguh wooo pegang payung lama2..pastu kene tinggi2 plak tuh! aku terpaksa pakai kasut 2.5 inch taw, sbb pengantin nyer tinggi siiiiikit jer dr aku!!! huh, mabelesss!

2 comments:

  1. sadis nyer citer kene jd pengapit ni;)..apsal si zana nanges plak..

    ReplyDelete
  2. sadis eh? i okey jerk...huhu.....dia nanges ms kat umah rizal...mak abah dia x de....balik jhr psl nenek dia meninggal...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...