Wednesday, June 1, 2011

ibu...adik menat la....(ayat Kery 2 years old)

Mode: ....Kery, ateh pOwn meeenat la....
Tajuk entry kali ni, aku amek ayat dr nephew aku....ayat tuh kua dr mulut dia, ms g kenduri cousin aku last saturday...boley plak dia stop berjalan...pastu bg ayat tuh kt akak aku....adeh, camner aku nk bawak dia pi hiking nieh?? huhu.....

Hari2 yg agak memenatkan.....bila dah tidak keseorangan...pergh, mencabar jugakkan nk 'jaga' selain diri kiter sendiri...sampai nak hapdet blog pOwn x sempat....siyes, penat wooo...klu dulu, aku keep asking gak.... "Akak aku nieh fulltime housewife.....tp busy memanjang! bukan keje pOwn"....yes, busy jaga anak...amat penat! huhu.....Even yg duk temporary ngan aku 2 org jer, da besar2 pOwn, tp rs penat......bukan aper taw...almaklum selama nieh berseorangan jerk....skrg da kene pk selain diri sendiri....& timba pengalaman fetch them when they r not around....& waiting?? that's is normal! amat menguji kesabaran okeh!!! but, enjoy!!! siyes~
Al-kisah'y, anak sedara aku y sulung, br jerk abes matrik...nk sambg deg, tggu la bulan september! hape, igt lagu Green Day ker...wake me up when september ends! sO, nk menghabeskan masa sementara nk tggu september...eh, ntah-hapekejadah-KPTM(Kementerian Pengajian Tinggi Mesia)-nk-ikut-org oversea-start -sem-bulan-9??? sgt aku x faham! suker sgt durg nieh tgk budak2 membuang masa! aku dulu pOwn, paling lama ct sem, dekat 2 bulan jerk...tu pOwn, 2 mggu pertama, mesti jOin aktiviti kelab kembara tempat aku belajar...hehehe...x pOwn wat aktiviti sendiri...eh, x kuasa la nak bermalas2an di rumah time cuti...eceh~ayat x boley blah...
Okeh, disebabkan dia y sgt boring, aku pOwn suh la dia g cr keje...keje maen2 la kan, yela, utk 2-3 bulan jer pOwn! 1st time, disebabkan kekangan waktu, aku suh dia pi merayau sendiri....condition dia bg kat aku... "Along nk keje yg rilex, byk cuti...& gaji banyak".... hurm, condition  yg dia aspect, sgt x munasabah....bukan munasabah sahaja aku rs, munasarawak pOwn x boley terima! Aku anta dia, & aku bg condition aku plak....by hook or by crook, dia kene accept! huhu...kuasa seorang makcik auntie, niece x boley kate pape! "nti klu ader, tye dia baju mcm mn nak pakai...& waktu solat.....tu yg penting"... Lebey kurang 3 jam, aku amek dia balik...kat tgn, tgk dia angkut paper bag vincci....okeh, nampak sgt dia nieh main2 carik keje....dan dia ckp, x dpt....ader 2 tempat dia tye...1 tuh, kedai kafir laknatullah.....bila my niece tye psl waktu solat, boley dia jawab..."i not pay u for pray!" aku yg dgr nieh pOwn panas....seb baek aku tidak berada di tempat kejadian...klu x, mmg lebam cina tuh kene penangan! (aku ader tali pinggang Oren okeh)...... tempat kedua dia pegi...org tuh cakap, x boley pakai tudung! Sigh**....nampak x kesan manipulasi org2 kafir nk menyesatkan umat kiter? ......Esok'y, aku bawak g area tempat tu jugak....round punya round, sekali ader iklan keje kosong sikit punya besar...mmg invite budak2 yg tgh cuti sem....dgn aku2 duk interview...& aku plak yg tye lebih2....ha, nak sgt keje, keje la...huhu....

Perihal dia bekerja.....
dia g keje naek bas....50 sen jerk, bkn aku x nak hantar, tp takut rushing....tp balik, aku amek r..psl da malam....better aku yg amek r kan...al-maklum, aku x cayer skit persekitaran yg terlalu urban zaman skrg nieh...

Hari pertama....soalan aku, makan x tadi?
X de org hidang pOwn, along x makan la....
sabojela.....x terkata aku...

Hari kedua...da nampak mcm ader keserasian di situ...
Mcm biasa soalan aku...da makan belum?
Dah, hr ni supervisor ader, durg sume kene marah sebab x bagi along makan smlm....pastu, td ader foreigners datang, along serve...pastu supervisor along tgk senyum2 je..esok, mesti along naek pangkat!


Klu la, mcm ni cara nk naik pangkat, mmg x dela aku nak naek pangkat...pasal bos aku x pernah nak senyum2 pOwn dgn aku...hahaha....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...