Thursday, June 30, 2011

Masa'y telah tiba

Mode: there's pro & con. in facebooking!!
Hari ni dalam fb, terjumpa profile2 anak2 buah aku....eh, siyes aku mmg da ramai anak buah! cucu pOwn dah ader ok! cume sgt x suker klu ader mak bapak durang yg nk suh anak dia panggil aku nenek!! aper kelas?? suh panggil nanny ok x? haha....maksud sama boley? tp selalu'y aku akan membantah dgn keras...aku suh panggil aunty jer... =D kan lebih nice gitu~anak2 buah nieh, refer to anak2 sepupu aku ler....yg anak akak aku, the older, br 19 thn!
Td bila dah terjuma, terus la add deme2 nieh...ader yg tinggal dekat dgn umah pOwn, tp x pernah jumpa! aku kan very the busy woman! ehe~
Br satni, aku tgk, dah approve, aku pOwn menjenguk la wall dia tadi....& sambil2 tuh add la jugak adik-beradik dia....tgk punya tgk, add punyer add, tetiba ader fb utk abg dia yg dah meninggal dunia...dia tua setahun jerk dr aku, tp pangil aku makcik! itu mmg sudah menjadi kebiasaan...eh, mmg jarang durang nieh nk panggil aku makcik...klu sesekali jumpa, especially time raya, macam2 nama la yg aku dgr durg panggil aku....maksu, makcu! haisy...igt aku anak bongsu hape?
Hr tuh, ms dpt berita arwah meninggal, siyes macam x cayer...perkara pertama yg terbayang dalam minda aku adalah time raya...sebab, selalu'y raya kedua, lepas balik dr bc yasin kat kubur, depe2 nieh akan serang umah aku....mmg penuh la umah! & arwah ni antara cucu yg akan bc sedikit doa ms kumpul ramai2 nieh....al-maklum, mcm arwah nieh, g skolah pondok kat indon! aku pOwn x tau aper nama skolah'y....sO, dia diantara fav request dr abah aku utk m'imamkan doa di pagi syawal yg hening! & tahun nieh, dia dah x de.....x dapat aku nk gambarkan wut will happend! mostly abah mesti sedih, pasal ms arwah meninggal hr tuh, abah can't attend, psl abah x brp sihat at that time! mmg, lepas abah recover dr strok nieh, dia da x larat nk jalan jauh...nk duk lama2 dalam kete..
keratan paper psl arwah accident, ader lagi kat umah...abah simpan dekat dgn tempat tido dia..hurm....
sadis jerk! kat info fb arwah, kat religious views, dia tulis: "islam,kenal pd pencipta,maka akan dpt keindahan,insyaAllah"...yup! aku sgt sokong! ok la, x mo komen pjg2 utk entry ni...masa utk dia dijemput pulang ke pangkuan pencipta, telah tertulis sebegitu....pape pn al-fatihah utk arwah...smg dia ditempat'n bersama2 org yg beriman...aminnnnn

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...