Sunday, July 10, 2011

BERSIH

Mode: kan weekend, jom bersih2'n rumah! =D

9 Julai 2011-sejarah tercatat....bila jalan ke Kl were closed!!!! & the worst is rumah Allah, Masjid Negara juga ditutup! hadoi, ape nak jadi ntah....& lately mmg jgn tanye aku aper yg kua kat tv! mmg jgn harap aku nk tgk berita! ntah hape2.....semua aku rs dah x telus seperti dulu! baek aku duk dalam bilik melayan transformers lagi baek! eh, tgk, x perlu habes2 kan duit & wasting time g tgk movie pebret aku kat cinema! aku dah tgk pOwn citer Transformers tuh! hihi....siyes rindu giler dgn my hero Bumblebee....so cute!!!! suker sgt! tau x, tranformers sebelum nieh, aku tgk kat wayang sampai 3x....punyala addicted tgk bumblebee nangesh!!! ngeh3x!!! tp alhamdulillah, sejak cuba menabahkan diri meninggalkan perkara2 yg lagha nieh, aku x jejak dah kaki ke situ.. =D
Okeh, back to tajuk utama entry kali ini...about bersih.....banyak pendapat psl hal ini.....& most org yg condemn, x tau aper sbnr'y tujuan perhimpunan aman ini diadakan.....it's all about pilihanraya yg pada aku tidak telus skrg ini....huh, berat jugak nk cerita hal politik nieh erk! mcmmn la ader student2 yg amek politik as their main cos kat U..adeh, x suker nyerla.....pada aku, suker x suker, bukan persoalannyer...tu dah salah satu tanggungjawab kiter sbg rakyat, nk pilih sape pemimpin kiter....mmg nampak simple dimple triangle!!! tp perkara sebegini juga akan dipersoalkan nanti..."knp kamu memilih sipolan bin sipolan sbg pemerintah kamu".....ha, sape nk jawab tuh! yup, it's our responsibility! aku paling benci bila ader org kater "aku atas pagar, x sokong mana2"...nampak sgt lalang'y!!!! huh, rejected dowh!!! x de pendirian!
Aper yg kua kat berita, kat surat2 khabar, mmg aku agak query la! ntah hape2 tiba2 nk jumpa parang la, bom buatan sendiri la...padahal, perhimpunan smlm, x de plak kedai2 yg terbakar ker, yg meletup ker....adeh, havoc je lebey durang nieh.....benda x de hal pape, durang create2 cerita!!! yg pelik bin ajaib, parang2 yg dikatakan dijumpai tuh, sumer baru2 plak kan! klu betul la mmg dorg2 nieh nk wat kacau, amek jer parang buruk2 kat umah der...x yah nk beli2 baru! bukan ader sape2 sponsor pOwn kan! ni lagi satu hal, Agong da bagi green light wat kat stadium, permit plak durg x bg! adeh!!! dah org tuh nk wat perhimpunan halal, dah ko x bg permit, haram juger jadinyer....haisy, lu pk la sendiri...enjoy link kat bawah nieh..the true colour yg terjadi sms bersih berjalan....tgk sape yg ganas, sape yg x!!! #BERSIH
& paling x boley blah bila ader suara2 sumbang yg duk mengata bersih nieh org2 melayu jerk yg join....eh yeke? nampak sgt deme2 nieh x rajin membaca....x rajin mengexplore!!! duk pandai mengata jerk!!!...nah aku bg gamba satu!


Ini aso melayu ka cina???  haiyaa...lu banyak cakap wo!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...