Sunday, July 3, 2011

Mcm mn nk contact DIA

Mode: kredit habis!

Dulu2 henset nieh utk org kayer2 jerk rs aku...yela, org semikin, mn la mampu nak pakai...motorola-yg-wat-baling-anjing-mati-tu-pun harga'y dah brp kan....1st henset aku dulu, adalah pemberian akak aku....hehe...mula2 dia bagi, kredit ader 2 rts lebey kot klu x silap aku, sampai kat tangan aku, huh, selamat!!! untungla sbb dia dapat adik yg suka membazir nieh kan! haisyyy.....ms tuh kira henset yg akak aku bg nieh da kira canggih r...comel & nipis jer...hurm, comel tuh ikut aku..tp nipis x ikut sgt r kan....mcm harem plak nk kater aku nipis aphal?


1st henset aku!! 

Aku pakai henset nieh dr aku keje lepas spm, sampai la aku p blajaq kat poli dulu.....ms student dulu, al-maklum, kredit selalu x de, & time tuh bkn sume org ader henset, so, public phone mmg panjang berjela la klu nak guna....aku, klu nak kol mak, mesti kene guna public phone dulu....beratur punya panjang, tp bila sampai turn aku, aku guna seposen jerk nak kol mak aku! murah kan? aper hal plak nk kater zaman aku dulu murah, x la tua sgt aku nieh....aku guna seposen psl aku cakap "mak, tepon balik"......huhu....sgt berbaloikan, beratur punya panjang, tp pakai 10 saat!!! & biasa sgt klu org pandang2 aku semacam jerk sebab aku pakai phone kejab sgt!!! hape igt aku mcm durang ker nk gayut lama2? bukan boley tinggi pOwn....

hape punyer keje giler daaa...? 

Itu kalau mak! mcm2 hal aku kol dia.....huhu.....kiter sesama kiter kat dunia nieh, mcm2 perantaraan yg kiter guna utk connecting each other kan....senang jerk...tp sumer berbayar!!! tu pOwn kiter still spend money for it....hidup  x ceria alasan'y klu x dapat brhubung dgn kawan2....bla bla bla....

Tapi mcm mn plak hal'y hubungan kiter dgn Dia? Jika di dunia, mcm2 syarikat telekomunikasi yg sediakan hub perhubungan...so, kiter pilih jer nk yg mn...yg penting bayor jer! & sgt jarang kira'y kiter dismiss reply msg org kan......hub hubungan yg FREE & line penuh kat mana2 pOwn...klu ader cnfirm ker kiter nak? Iulah yg telah disediakan oleh sang pencipta kiter....berhubung dgn Dia secara free...kat mana2 pOwn boley!! dalam gua, dalam hutan, atas gunung! sumer line penuh...tinggal kiter jer nak wat atau x. Sehari unlimited utk kiter berhubung dgn dia....tp Dia mewajibkan utk kiter mengingati Dia 5x sehari! sikit ker banyak? tp percaya lah, mmg berlaku kpd kiter umat akhir zaman ni, kadang2 sehari sekali pun susah.....sO, mcm mn utk Dia igt kpd kiter, klu kiter sendiri x ikut ingat Dia...???
Last not least, jgn pernah berhenti utk 'berhubung' dgn Dia...kan free jer...bukan lama pOwn, 10 minit pOwn x sampai...kat mana2...boleh meminta2....apa2 pOwn boley....kan Dia suka mendengar permintaan hamba2'y.......& try to jadikan amalan hidup seharian, sentiasa 'communicate' with HIM...biaser'y klu kiter nk pi mana2, nak wat pape, mesti kiter bg tau org yg kiter syg rite! contohnyer our parents! Cb praktikkan, bg tau Dia everything single things yg kiter nak wat...insyaAllah this is 1 of the way utk kiter berasa semakin dekat dgn Dia.....sama jugak situasi'y klu kiter br nk kenal dgn seseorang...kiter akan selalu2 berhubungan dgn dia...mcm tu jugak la dgn pencipta kita......renung2kan, & selamat beramal....igt, dunia hanya tempat persinggahan kiter utk mengumpul bekalan akhirat.....wallah'hualam



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...