Sunday, September 11, 2011

Daku Kuciwa

Mode: Mmg manusia sgt suka bertanya...& pertanyaan itu membuatkan aku rs MENCIK!!!

Soalan biasa...nak2 plak bila gathering raya2 mcm nieh...eh, x yah tunggu raya! kt opis yg hr2 jumpa tu pOwn selalu bertanya....
Persoalan aku yg pertama : x penat ker tanya banyak2 kali sedangkan jawapan yg aku bagi sgt HAMBAR?
Persoalan kedua : knp nk tau psl aku? aklu aku jawab ye pOwn, nk tolong sponsor ker?
Persoalan ketiga : mls plak nk type byk2! cnfirm2 bukan durg jawab pOwn!

Jawapan yg selalu aku bg bila org bertanya akan hal ini hanyalah senyuman atau pOwn muka singa aku! cett~igt aku x pandai wat muka garang mcm singa? x pOwn aku akan bg jawapan yg agak kurang sopan! Nak2 plak kawan2 rapat yg tanya! eh, of coz mereka tau akan perihal diri aku! akan kejadian2 yg menimpa.....sO, nk tye byk2 kali, kau dah kenapa? Pernah dulu bila aku marah sgt dgn soalan sebegitu, jawapan aku "ko tanya Tuhan la...aku x de jawapan!" & org itu terus diam! kan dah kene! susah sgt nk faham kenapa?

It's goes da same way bila aku wat rajin sikit! wat kek, bawak g opis..(juadah pebret aku)....ader jugak yg x kene.....ader jugak yg sound! & now, aku da merajuk! x kuasa dah nk bawak hape2 g opis....jgn harap! pfpfpftttt!!!

Klu mak aku yg tye, aku x leh la x jawab kan! even she knows every single things yg jadi kat aku, dia pOwn da redha! siap boikot 1 negeri lagi! hahaha, kelakar pOwn ader mak nieh....sabar ye mak!

So, pasni klu ader yg bertanya, aku berkira2 utk bg tazkirah sikit la....mungkin mereka x faham tentang sesetengah perkara yg jadi rahsia Sang Pencipta! mungkin juga mereka x faham akan Qada' & Qadar Allah....

& thiz sentences adalah diantara perkara2 yg akan aku highlight dlm tazkirah tersebut! sekian

JAWAPAN Jika Ditanya Tentang Perkahwinan;Kenapa Lambat? = Kerana Allah tahu masa yang terbaik untukku.Dah Berpunya? = Ya.Kerana setiap orang telah ditetapkan jodoh masing2.Siapa? = Nanti Allah akan perkenalkan kepada semua,Bila? = Bila kami sudah disatukan.. InsyaAllah jemput datang ke Walimatul urusku nanti P/S: Janganlah selalu bertanya bila orang tu hendak berkahwin kerana semua rahsia Dia, terletak di tangan Allah. Sampai masa Allah akan membongkarkannya

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...