Tuesday, October 11, 2011

Abah taught me…to throw away my paranoid


Mode: Mmg rs abah sajer je kan!!!

Tahun 2004, aku accident! Ms tuh aku tgh praktikal! Atas keizinan dr abah, aku bwk moto balik dr kemaman, Terengganu ke N9! Hehe….ask for my mum’s permission mmg jgn harap nk dapat! Mak suh refer abah! Bila tye abah, yeayyy! Dapat!! Huhu……Alhamdulillah, selamat sampai kg, membelah mentari yg terik thru lebuhraya pantai timur…..pada akhir ramadhan that year……rs nk tercabut punggung aku boley! Haa, padan muka! Wat hal lagi! Sedap2 boley balik naik bas, dah aku gatal2 nk naik moto kenapa?
Accident terjadi pd keesokan hari…aku pi anta adik mucuk2 kesayangan aku ke bus stand! Dia nk pi shopping bj raya kt kl! Lepas anta dia, aku layan r rempit! Aigooooo…..x boley blah laaa……ntah, salah aku jugak kot! Mmg setakat yg aku sedar, aku hanya nampak tayar lori tuh menghala ke arah moto aku! Ms tuh aku dlm usaha nk ptg lori tuh! Nampak x kesengalan aku di situ? Nsb baek ms tuh complete pakai kasut & baju tebal sikit! Boley driver lori tuh bg alasan, dia x nak langgar kete kancil yg tiba2 stop kat depan dia…so, baik dia langgar aku! Lepas accident tuh, kancil tuh blah! Uhhh, sengal! Klu aku dapat, mmg aku letopkan kete dia tahu! Ms aku accident tuh, sedar2, aku da kat tepi jalan! Masih memakai helmet! Tp wizer da penuh darah! Aku duduk, & tgk org duk kutip brg2 aku kat tgh jalan….pastu aku nk bangun, nk pi kat moto & balik umah! Psl dlm kepala otak, byk giler benda nk wat kt umah psl esok@lusa da nak raya! Boley camtuh? Pastu, org yg tolong tu, suh aku duduk, jgn bangun lagi! Aku accident! Owh, br aku mula sedar! Huhu……org tuh siap ckp, moto x boley jalan dah! Aku accident betul2 dpn klinik! Tp, klinik da tutup half day, psl hr tuh, hr jumaat….& durg da start ct raya! Ms aku naik kete durg, br aku tgk kt cermin! Ya Allah, muka aku!!!!  Then durg call mak! Terus mak ckp kt abah yg ms tuh tgh siap2 nk pi smyg jumaat….boley abah wat rilex jerk…..abah cakap nk pi smyg jumaat dululahh…mak cakap balik…..anak accident!!! Jom pi hospital! Mgkin ms tuh, abah tgh half2…dia x nak pk! Tu yg dia wat cool jerk!  Bl mak abah sampai, aku kt dlm ER…do check-up, xray dll (habis sweater oren aku kene gunting)…..sedey wo! Tp terpaksa rela…aku yg suh doctor tu gunting pasal tgn sakit!!!  :’(
Dlm ER, aku muntah beb! X pernah muntah mcm tuh! Doc ckp, nieh kesan accdnt tuh la…maybe t’hentak@terpelanting etc! Aku warded 1 nite! Sedey wooo…x de org teman! Malam tuh cuci luka, perghhh! Pedih giler! Rs nk menjerit tahu! Esok’y abah dtg sorg! & aku discharge! Boley x abah bw t-shirt & kain batik! Aku da mcm org br lepas bersalin plak! dgn jalan lari tune due to menahan sakit kaki yg bengkak2! Waaaaa…sakit wo, dgn kulit muka tersiat! Nsb baik x de parut! Terror x aku berpantang? Psl, within 2 weeks, kulit baru da tumbuh! Sampai abg aku kater aku wat surgery! Aptb!!! Ms nil lah abah psico aku! Siyes, lepas accident, mmg fobia giler! Aku duk umah jerk…..x de makna nk bwk moto….bwk kete ker….. ms ni lah abah suh aku g saner, g sini….dgn mak! Dia malas nak g..kate’y…padahal aku tau, dia x mo aku fobia! Ms tuh mmg mcm nk marah! Sbb aku drive, shaking ok! Tp Alhamdulillah, berkat paksaan abah, paranoid aku x b’lanjutan! Yes, my father is my hero!!!

Tips nk hilangkan parut baru: makan lah jelly gamat & sapulah luka dgn gel gamat! Tp rs’y…nyum2x!!! wekk!!! uhhhhuk2x!! masa tuh jugak taubattttt nasuha x mo bawak moto laju2! Tp ms tu jela…hehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...