Sunday, November 20, 2011

Kedewasaan

Mode:  sudah2 lah cakap aku nieh mcm student lagi =____=


 It's been yearssss (hamboi, byk sgt 's' )...yela, nk menampakkan da byk tahun sgt aku nieh.....so, sgt bukanlah klu nk kategorikan kanak2 riang, apetah lagi kanak2 ribena....
Aku mmg rs aku da tua wut! x yah org ckp pOwn aku da tau! MARK wy word pliz..."x yah org cakap okeh"...but, apa ada pada umur yg panjang bejela, tp amal setakat gitu2 sahaja~haihhhhh....rosok parok!


Sebenarnya apa yg aku nk citer, x de kaitan pOwn dgn mukaddimah ntah-hape-hape kt atas nieh....juz nk story santai2...al-maklum hari minggu dah sampai ke penghujung'y! cepat betul ms berlalu! esok, da nk kene start counting da days again! waiting the lovely day called "jumaah"......i sgt loike!


Malam nieh kan, nk story psl sweet memory....antara aku & org yg aky sygggg....ececeh.....mengada2 lah hai~okeh lah.....dulu kan, ms kira baru2 lagik, hencik bumblebee aku tuh kua kedai, aku pOwn balik ler kg....aku x pasti apsal hr tuh aku balik petang.....sebab x igtlahh kejadian tuh..da lama sgt....tp at that time, mana ler ader blog lagi...x de lah aku nk story-mory! but, disebabkan memory tuh mcm sweet jerk, tu yg aku selongkar balik segala mcm picca nk mencari pic tentang kejadian itu.....last2, ku ketemu jugek! semputtt mencari tahu..


Petang tuh, mcm biaser lah, balik kg sorg2......eh silap, bersama hencik bumblebee lah kan.....target, lewat ptg da boley sampai kg.....& mcm biasa jugak ikut jalan short-cut...klu bukan org nismilan, mmg x'n tahu! psl, aku tau pOwn, adik aku yg ajar...heheh


Ptg tuh, mmg hujan x henti2....dr aku gerak klu x silap.....then, bila da masuk area jalan short-cut tuh, org dari arah bertentangan duk bg aku lampu tinggi! terus aku tarik seat-belt! even dlm ht tertanya2 jugak...apekehal polis nieh nk wat road-block time hujan2 camni.....aku teruskan jugak perjalanan......sampai 1 tempat.....turun jer dr bukit yg tinggi....aku tgk kete da byk duk beratur x jalan2......sudah...aphal lak nieh! dahlah tgh2 hutan! sorg2 plak tuh......dgn hujan lebat giler......kecut perut jugak aku dibuat'y.......sekali da almost sampai kt bawah bukit  tuh, br la tau wut exactly happend! 
>@@<
              >@@<

>@@<
              >@@<
>@@<
              >@@<
>@@<
              >@@<
>@@<
              >@@<
>@@<
              >@@<
>@@<
              >@@<
apa yg perlu aku buat eh??? klu nk patah balik, ikut jalan lain, jauh giler la plak....hr da semakin petang nieh....geez!!!! aigoooo....otuke?

air bah!!! nieh sume salah JPS x wat sistem saliran betul2!

Hujan x henti2! & polis @ bomba etc x de di tempat kejadian

Diantara mereka2 yg stuck!

Dah mcm sungai! air dr atas bukit! laju giler!!!

capture ms tingkap tutup!

kete depan da moving! aku tgk dulu...
klu dia lepas, aku folo!

stuck in the middle~van from opposite site pOwn sangkut!
aisehhhhh...wat aku rs x best!

it's time! ready~GO!
remember jgn tukar gear kat tgh2 tuh okeh!
juz keep moving!


Sejam jugak aku tggu kat sini.....tp aku rs, air mcm tu jugak.....dah sejam tunggu tuh, call mak aku, juz nk inform, aku lambat sampai, takut dia risau.....x lama lepas tuh, mak aku kol balik....dia suh aku tunggu situ..kate'y abah nk datang! haisyyy......abah2! igt aku nieh anak2 kecil dia lagi agak'y......siap nk dtg! dahla dr umah aku ke sini, ader la dalam sejam kot! That's why lahh, bagi aku, in wut ever reason, my father is my hero! =D 
Aku kater, abah x yah la dtg...klu abah dtg pOwn, abah leh wat aper...maksud aku di situ, abah x perlu lahh risau...pandailah anak abah nk handle sendiri.....(padahal yg aku beria kol mak tanye pendapat abah nk u-turn ikut jalan lain ke? boleh nk jalan je ke air takat ni, laju macam nieh bla bla bla.....) mcm mn buat dia x risau! aduhhhhh......... >" "<
Alhamdulillah, aku selamat menyeberang air yg agak deras itu! cian hencik bumblebee aku....br kua kedai, da kene RALLY dgn aku! that's is R3~redifining the limit! Race*Rally*Research! hehe~







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...