Saturday, November 5, 2011

Mish my yayang!!!

Mode: aku kene bersiap berkejar-kejaran menjaga durg.....

Mish my Raaif & Rayyan.....almost 2 month da x jmpa durg! si tecik Rayyan blk kg teman ibu dia berpantang! hadoi, rindu bangett sihh! Si Kalid & Kery, da selalu bercakaran! tiap kali balik kg, ade jerk nk manja2 dgn aku nieh! manja2 istilah durg nieh lain sikit.....tgh2 nk tlg mak aku masak, time tu jugaklahh durg duk panjat belakang aku nieh! tuh blm lagi sesi bertaekwondo dgn aku yg ader tali pinggang oren nieh! mmg habes suda tahap kesopanan & kesantunan makcik kamu nieh tahu?? adeh~tiap kali balik, ader jer new skill nk tunjuk! aigoooo.....sabojele.....naseb bahek dapat makcik yg baek seperti aku kan! wahaha...ayat sgt x boley blah! & raya kali nieh should be sgt2 best! sumer ada....hihi....bole lahh aku bermalas2an! ape guna ader akak kan! heaven!

aku jumpa ayat besh nieh kat page abby abadi....


When someone comes into your life,
ALLAH sent them for a reason.....
Either to learn from them,
or to be with them.....
Until the end....


Syukur atas segala nikmat pemberian dari-Nya....mostly for my family...yg always be with me.....x kira aku susah @ senang! to Mak, yg t'sgt understanding! klu aku sedey, depan aku dia mmg cool, bercerita mcm2, tp bila belakang aku, dia yg menangis! Sorry mak, banyak khilaf anak mak nieh...that's why bila mak bising cucu2 mak lasak ya amat, duk susah sgt nk obey apa ibu durg cakap.....aku selalu bg ayat klise kat mak "dulu kecik2 anak mak nieh lagi teruk dr tu kan"......yes, selalu sgt aku guna ayat klise nieh.....& ayat mak wat hati aku calm....kata'y aku dulu x de lah mcm tuh! hehe......
Hari tuh, for the 1st time aku kene marah dgn Abah selama aku hidup nieh....due to salah aku jugak....punyalah airmata nieh x nak stop.....sambil2 siang daging depan mak, sambil nangesh2..(huhu, x malu).....time tuh mak x pandang langsung muka aku...dia duk bercerita mcm2, wat mcm x de apa yg berlaku....then, lepas2 tuh br aku tau.....esok2'y dia citer kat adik aku, meleleh2 air mata dia....tersentap ht aku nieh! thanks my yayang mak!

i will love u till the end of my life mak! selalu pk, yg aku nk 'pegi' dulu sbm mak...sbb mcm rs x boley nk hdp tanpa mak! siyes....tp tu semua ketentuan Allah Taala.....Dia x pernah kalah dalam menentukan apa yg telah ditetapkan! siapalah kiter nk argue for all the things that happend in our life.....samada baik @ buruk, semua ader hikmah tersembunyi yg kiter x tau.....apa yg terjadi, telah di susun atur dgn cantik oleh Zat Yang Maha Pencipta! kiter sebagai hamba'y yg kerdil, kene lah redha dgn segala hal yg terjadi....
Bagi aku, dalam hidup nieh aku masih mencari redha seorang yg aku kasihi....yg aku panggil mak! kerana redha Allah terletak kepada redha mak terhadap hidup aku!



Bayi: “Tuhan, para malaikat di sini mengatakan bahwa besok aku akan dilahirkan ke dunia. Tetapi, bagaimana caranya aku hidup di sana? Aku begitu kecil dan lemah.”


Tuhan: “Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Ia akan selalu menjaga dan menyayangimu setiap saat.

Bayi: “Tapi aku sudah betah di surga ini, apa yang kulakukan hanyalah bernyanyi dan tertawa, ini cukup bagiku untuk bahagia.”

Tuhan: “Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan lebih berbahagia.”

Bayi: “Apa yang dapat kulakukan kalau aku ingin berbicara padamu?"

Tuhan: “Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa.”

Bayi: “Aku mendengar bahwa di bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungiku Tuhan”?

Tuhan: “Malaikatmu akan melindungimu dengan taruhan jiwa raganya.”

Bayi: “Tapi aku akan bersedih karena tidak melihat Engkau lagi.”

Tuhan: “Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku, dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepada-Ku, walaupun sesungguhnya Aku selalu berada di sisimu.”

Saat itu surga begitu tenangnya … sehingga suara dari bumi pun dapat terdengar dan sang anak dengan suara lirih bertanya:

Bayi: “Tuhan… jika aku harus lahir ke dunia sekarang, bisakah Engkau memberitahuku, siapa nama malaikat di rumahku itu nanti”?

Tuhan: “Kamu akan memanggil malaikatmu itu dengan sebutan: I… B… U

Dear my Mak, u r angel of my life!!! syukur Alhamdulillah....kurniaan kamu utk menjadi Malaikatku adalah kurniaan Allah yg paling berharga dlm hidupku......~




2 comments:

  1. untung & bersyukur...moga2 dpt manfaat'n dgn sebaik mungkin...juga takut jika aku tersinggung, terkasar...& segala yg terrrr.....hurm....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...