Sunday, December 25, 2011

Step back!

Mode: Aku faham akan perasaan itu!

it's empty! such as, no more reminder for solat! fajar! etc..
Perjuangan Nabi Muhammad SAW dulu, mementang kaum kafir laknatullah!
Perjuangan umat akhir zaman, menentang kaum sendiri.....Allah hu Robbi!
moga Allah kuat'n hati....& tabahkan diri....
perjuangan perlu diteruskan....
Laa Takhaf Wa Laa Tahzan, Innallaaha Ma'anaa ya akhi Sham Kamikaze
~Jangan kau takut & jangan kau berdukacita...sesungguhnya Tuhan bersama kita~

Apa yg aku tulis kt atas, adalah post aku dalam fb! Mula2 bila akhi sham post kt wall dia, yg dia x akan update apa2 lagi, aku rs...okeh, tu hak dia! but, skrg ni, x sampai pun 24 hours lagi, aku da rasa sayu sgt2x! yela, even apa yg dia post, simple-dimple....Selamat Isya' sahabatku semua....okeh, itu satu contoh! setiap solat, dia akan post mcm tuh! inc. fajr! Ingatan yg kita nampak enteng, tp sebenar'y berbekas di hati kita! but now, he's gone! no more! Inilah masalah umat akhir zaman! yes aku sedih! nasib esok x keje! klu x, mau'y bengkak+sembab mata ni!
Apa yg dia rasa, inilah yg aku pernah rasa! tapi apa yg pasti, dugaan utk dia labih hebat! he's celebrity rite! kritikan yg membina or not, mesti da banyak dia dapat!
Apa yg aku buat dulu, dah beberapa kali aku deactivated fb! & dia, hanya mendiamkan diri! tgk kat tweeter pown, catriona ross bbm dia, dia x reply! hilang'y seorang da'i!!!

Boley dibilang dgn jari org seumpama itu, yg berhijrah ke arah kebaikan! tp hukuman masyarakat kpd mereka2 yg membuat perubahan ini bisa menggugah jiwa! this is sincerely from deep in my heart! knp org seperti ini harus menerima impak sebegini? sedangkan dia sedang memperjuangkan dakwah ya Rabb? Inilah perilaku umat akhir zaman! mcm tu jugak dgn apa yg terjadi kat Bob Lokman! Allah Hu' Akbar! perjuangan umat akhir zaman, ditindas oleh mereka yg terdiri dari kaum yg seagama!

Doaku semoga 1 ketika nanti, da'i ini akan kembali! teruskan berdakwah ya akhi! teruskan!!!
Moga Allah terus memberi kekuatan jiwa utk kita semua! amin, amin, amin...ya Rabbal a'lamin!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...