Sunday, December 11, 2011

Tanah Rata

Mode: Menikmati Keindahan Alam Ciptaan Tuhan~muhasabah diri

Berteraskan kepada kepercayaan! know wut...sume urusan booking apartment nieh, adalah di atas talian....dibuat atas prinsip kepercayaan....psl aku x jumpa langsung dgn owner nieh....ms nk sampai tuh, juz cakap by phone....& dia bg direction pun by phone jugak.....yg best, sebab sesama muslim...so, x dela ragu2 nk guna peralatan dapur etc...tp kan, mmg loaded kot! klu time cuti sekolah...mmg hari2 full! pergh!! dasat tul.....dahla kipas + air-cond x yah pasang.....perlu psg heater jerk....jimat2x! tetiba teringin plak nk duk cameron nieh! aku kan suka tempat sejuk..& suka bunga! hehe....(poyo)

Okeh, sambg citer dr part 1...sampai jerk apartment, abah terus landing....al-maklum kami sampai sblm yg lain2 sampai, agak terkial2 gak nk angkat kerusi roda abah...terima kasih kat org yg volunteer nk angkat abah dgn kerusi roda sekali masa kat apartment.....aku hanya mampu ucap terima kasih..& memberikan senyuman!
Along sampai beberapa lama selepas itu....huhu! sampai2, kami having late-lunch! Apa yg mak tapau, mmg terbaik....ayam masak sate! malang'y aku x snap pic! huhu......sedap sgt punya pasal....then, tggu angah & adik sampai....depa sampai agak lambat....due to my 2nd bil last minute ader keje plak.....so dgn berat hati, tgh hr tuh, dia suh akak aku pegi dgn adik aku jer.....

Penat dah bercerita ttg perjalanan yg serba mencabar.....so, x yah citer banyaklah! meh layan pic...ehem....selagi dslr ada di sisi....













Beberapa pic boh plantation yg aku snap! hajat di hati nk lepak sini lama2....psl, sejuk sgt mata memandang kehijauan alam ciptaan Tuhan....ku-terasa-damai-di hati....hajat ht, nk jgak hirup tea seteguk 2 kat sini, tp kekangan masa....nk bergerak ke brinchang....g pasar malam....& catch-up maghrib kat apartment.....those pic adalah ori...tanpa editing! anak buah aku suh email pic pOwn, aku x wat lagi...nk suh edit, lagi lahh x rajin...hihi....
Al-maklum g time weekend, mmg mendapatlah sesak pekan brinchang! tp, dah byk kali aku g sini, mmg x pernah aman pekan brinchang nieh....mmg beginilah keadaan'y!

Suka dgn word Brinchang  tuh....kreatif!

Bro ni senyum2...igt aku focus kat dia...hadoi....perasan lah plak!

Jammed! so, kami trn kete, g daki bukit nk g psr malam

Majoriti chinese yg jual kt sini...telur rebus pOwn ader...

Packed! Padat! Sendat! perghhh~
Aktiviti malam.....angah bakar ikan pari....(which is hubby dia yg x dapat join tuh yg b'semangat beli ikan pari ni fresh br turun dr laut...kesiannn x?)..& kami...having dinner together2.....duk chit-chat sampai x sedar, tiba2 mata da lelap sendiri....syoookkkk woooo tido dgn keadaan penat & sejuk.....hehe



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...