Sunday, April 15, 2012

Tenkayu

Mode: Syukran Jazilan Khatiran kpd "Rumah Keduaku" yg banyak memberi ilmu......

14-15 haribulan April 2012....word haribulan sajer aku italickan sebagai simbol, word itu aku amek dr sekeping nota dari dalam beg adik aku....blushing2 muka menahan ketawa ms bc nota itu tadi secara sorok2 bersama2 dgn akak haku...haha....kelaka!

Alhamdulillah, hr ni dah selesai hadiri "Kursus Pengurusan Jenazah" anjuran masjid pebret ku, tiada lain tiada bukan...."Masjid Putra, Putrajaya"........skrg, aku bersemangat sesangat nk update blog...psl, klu aku x wat sekarang, for sure, ilmu ini akan diam terbuku dgn kemas di dalam buku ini tanpa aku kongsi....
Tapi, yg menjadi permasalahannyaaaaaa.....nota aku ada 29 mukasurat! hadoi....cer bayang, camne aku nk compresssssss nota yg 29 tuh jd 1 N3? sbg konklusi, aku akan bahagi2 kan 29 itu kpd beberapa N3......sebarang khilaf, harap dimaafi, kerana aku baru nk belajar2 psl ilmu ini.....klu x, sblm ni, maen hentam kromo jerk kan! x pOwn main ikut sedap jer tanpa kesahihan Para Mu'allim.....

Sebelum nk start kelas pengurusan jenazah menerusi N3 nieh, aku nk dedicated special thanks mostly to Masjid Putra, di atas anjuran satu kursus yg mantap........kpd Ustaz2 & Ustazah yg mencurahkan ilmu....(sgt bermanfaat)....also, x lupa, kepada my Angah & litte dongseng yg sudi sama2 mengikuti kursus ini...at least, bersemangatttt sikit aku nk attend sebab ada kawan2...heh~ #klumatiakusorang2jugakdalamkubur!

Us. Md Tahir
Salute sgttt kat Ustaz ni...byk ilmu yg dia bagi.......& for sure, byk pengalaman dia menguruskan jenazah....termasuk jenazah Highland Tower....#glurpppp! ...MasyaAllah, semoga Allah berikan kesihatan yg baik kepada beliau.....

Ilmu pertama......
Janazah - bermaksud mayat
Jenazah (jinazah-bacaan Jim di bawah 'ji') - bermaksud tempat mayat

*baru jam pertama, dah terkena! murid2, mari perbetulkan yer

"Hukum belajar ilmu 'janazah' adalah fardu ain....sebab ia'y termasuk dalam konteks ibadat....we apply it in our life....cuma, dari segi praktik, ianya adalah fardu kifayah...."


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...