Tuesday, June 19, 2012

ER

Mode: 1st time masuk Emergency Room tgh2 malam....no worries, i'm juz fine :)

Situation ni, adalah Do or Die! So, aku juz mampu go with the flow! dugaan after dugaan, dun argue! but, aku bersyukur......ni salah satu cara Allah nk bersihkan aku dari noda & dosa! Alhamdulillah, syukur.....terima kasih Ya Allah.....

Pape pOwn, aku x tau nk cakap terima kasih mcm mn lagi! Syukran jazilan : Kumao Chinggu ya : Thank you very much : Terima Kasih banyak2! to buddies, Shiela & Liza.....mereka adalah pasukan JPA aku at that nite! Actually, mcm x mo citer....sbb aku pOwn x tau kenapa....& knp makin lama makin teruk! i'm curious.....~khusnuzon! aku cuba berfikir secara positif!

Kronologi Kes:
Masa tuh aku rs nk turun dari katil pOwn aku x mampu....aku tye..."camne nak jalan?"
Shiela & Liza pakaikan aku sweater & tudung....
Durg papah aku kua umah, turun lif, naik kete...
& for sure Shiela drive berdezupppp pi Emergency Room sampai salah masuk simpang......*aku sempat tunjuk jalan walaupun time tuh aku terbaring sambil mata pejam2 menahan kesakitan yg dah x tertanggung!
Sampai ER, terus daftar, & depa tolak aku naik wheelchair-x-de-penghadang-kiri-kanan-tangan masuk dalam ER! siyes aku rs nk tergolek naik wheelchair nieh! seb baek nurse tuh x drift! klu x, maut aku tertonggeng! wakaka.....manis betul aku berbahasa kannnn~
Masuk ER, Doc ensem tye aku mcm2! yg mana time tuh aku rs nk sepak jerk! rs nk cakap, "tanya nanti2 boley x? skrg bg sy ubat dulu..." tp, aku x cakap pOwn! aku jawab jugak walaupOwn time tuh badan da bengkok menahan kesakitan & sebenarnya mata aku terpejam sambil muka berkerut2 dgn kerutan yg maha dasyat! *tu sbb aku x flirting Doc ensem nieh time tuh, sbb keadaan aku amatlah horrible....haha *siyes x boley blah sttmnt nieh!
ER-Zone Hijau-Sederhana Kritikal
So, aku dihadiahkan dgn hadiah paling best, injection yg mmg aku x sukaaaaa! then masuk air....take time jugak ubat tuh nk bg kesan supaya sakit tuh hilang! then, tukar katil.....tggu air masuk sat.....rehat sat...tido-tido ayam sat.....kroooh2x....(jgn harap nk tido! kejab2 aku duduk! garu2 kepala, pastu baring balik)...time nieh kesakitan adalah 4@5/10....berbanding ms mula2 sampai td, skala kesakitan adalah 8@9/10....haih! hangpa igt aku main2 ka?
Lepas aku boley jalan sendiri....& kesakitan dah almost gone...klu ader pong setakat 0.07 je kot yg sakit.....after urine test, Doc bg aku balik! sambil bekalkan aku dgn bekalan ubat! time kua dr ER, Liza siku Shiela 2-3 kali...ini, dengan jelas aku nampak, sbb depa yg aku carik dulu! Shiele tgk aku 2-3 kali! awat, x cayer aku dah boley jalan sendiri? heh~ Alhamdulillah......
Masuk kete, tgk jam, 1pg! Tahniah azura, anda hidup lagi! hehe....Alhamdulillah, aku masih hidup! dah sehat, mula lahhh aku x berenti bercakap! Liza kater, dia rindu 'aku yg sopan' beberapa jam tadi! haih, ayat sentap nampak! hehe.....

Sekian, by monday aku dapat mc another day....& today, alhamdulillah aku da start keje...& yang paling best aku nk cakap, aku dah sehat!!!



*aku dah tau tahap kekuatan aku mcm mana.....& thnks to kawan2 yg concern!!! to Shiela & Liza, sori menyusahkan korg! siyes, sbnr'y aku x nak pOwn korg tau....rs mcm nk tutup pintu bilik jer....hehe....tp, tiada dayaku saat itu....sekali lagi, terima kasih!

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...