Thursday, September 13, 2012

Continue With The Battle of Life

Mode: Too many things nk story-mory.....since N3 raya pOwn aku rs aku x wat lagi.....2 vacation on aidilfitri....which is byk meninggalkan kesan dlm hidup aku.......mn 1 yg nk citer dl?

Ramadhan dah passing by....agak2 kiter dah wat terbaik dr tahun lepas atau x? bg aku, aku masih belum berpuas hati......hopefully dapat bertemu ramadhan lagi thn depan.....hurm!
By syawal, as usual, ry tahun ni still kt umah mak! x de nk gaduh2 dgn laki lagi, sebab mmg aku x de laki...huuuuu.....time tkr2 sarung kusyen, mak bg ayat tacing....ader aku boley la nk tukar2 cenggini, x de aku nanti, x de nak tukar2...bia jela.....hadoiyai, ni mak suh aku kawen ke x ni?
Actually, apa yg Allah dah tetapkan utk kiter tuh perfect sgt! mcm aku ni yg still bujang till now, at least i can spend my time with my family! especially Mak & Abah..x lupa ahkak yg ngengade...ahaks!

Apa yg aku lalui....aku yg aku gain...make me think.....too many chapter in our own life yg kiter kene hadapi...yg terkadang kiter rs Allah dah bg kiter dugaan paling berat! padahal, bila kiter tgk life org lain, sbnr'y dugaan Allah bg kat kiter tuh, kecik sgt! Allah bg peluang utk kiter melihat semua ni supaya kiter senantiasa bersyukur dgn apa yg kiter ada dalam hidup kiter....Allah hu Robbi.....

Perjalanan masih jauh....
Apa yg kiter nak, mintak lah pada Allah....even dosa kiter tidak terhitung banyaknya....& amalan kiter barangkali cuma setitis air di lautan, teruskan meminta.....minta lah pada Allah, kerana Dia adalah Sang Khaliq! bukan meminta-minta sesama manusia! Allah selalu rindu utk mendengar permintaan hamba'y! tapi, kiter ni dahlah sombong, bodoh plak tuh! hambik nak....sombong bodoh!!!! nak, tp x mintak!!!! hisy!

Sekian N3 warm-up dr aku! im still on leave today! actually emergency leave! got a fever & headache due to jet lag maybe...jet lag lahhh sgt! brp jam jer fly pOwn! aptb..but no worries, medicine make me better! insyaAllah, with Allah's will....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...