Wednesday, September 19, 2012

Pulau Payar

Mode: Dah lama x snorkel! jom2x!

Pulau Payar nieh kami amek pakej at Coral Island...Rm90 per head...siap lunch...dr pagi sampai ptg! tp, aku x suggest lah korg pegi pulau payar nieh...bukan hape, bg aku snorkling kat Pulau Perhentian dulu aku rs lagi berbaloi! ko pegi depan chalet, ko dah boley pegang2 gamat! da ader nemo!
ader pro & cont lahhhh.....cuma, klu kat sini, anak shark mmg ramai! *sukahati aku nk guna ramai ke byk! ni kan blog aku! wakaka......kiter layan pic jela erk...


Perjalanan dr Langkawi, by ferry.....about 1 hour! no wonder santekkk....bersih....pasal mmg di jaga rapi!


Situasi ms mula2 sampai! kene naik boat kecik nk ke pulau....feri duk tgh2! cuak mak nak! dgn laut bergelora! ombak kuat! dahla naik boat tuh 2nd trip dgn kembar & my lil bro! yg lain next trip! kecutperut! ohh, pic above da edit thru instagram! sesape yg pakai sematphong *smart phone, tp x de instagram, bahek buang jer sematphong korg dlm longkang! 

giler jernih wa cakap sama lu!

Nampak anak shark berenang2 mesra! hamboihhh


nampak byk ikannn! tp x de pOwn Nemo!


Ikan2 kat sini, x boley bg makan! ia'y 1 kesalahan..mungkin takut ikan tuh sakit perut! aptb taw! shark nieh, makin lama, makin besar plak yg dtg! tp x dela plak mak dia dtg! nk jugak beramah mesra! huuuu......snorkel kat perhentian dulu, org tuh bawak akawan aku ngan aku g cari shark! dan lahhh nampak shark putih...& beberapa ekor spesis yg lain! tuh kene snorkel jauh sket....tp sgt berbaloi! sampai akumpening2 lalat ms naik ke darat! huuuuu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...