Tuesday, December 11, 2012

Hijrah: Stoking

Mode: It's awkward for the first time!

The hijrah start couple of years....inspiring by my own sister! sungguh, dia kekuatan ku! & know wut? aku start 'the hijrah'  di luar kotak kehidupan bekerja.....which is meant, aku start di rumah dl....nk kua umah etc....but, at work, im off! bukan niat utk main2, tp aku cuba 'menimba kekuatan diri' kerana, kat tempat keje, aku rasa, aku perlukan kekuatan mental yg lebih kuat!

X lama, lepas tuh....aku start kt opis....ader non-muslim yg asking.....knp pakai stokin, x panas ke? & as usual, aku hanya mampu tersenyum....my word is "x pe"...
Another non-muslim asked me...."kenapa kamu berstokin all the time?" ......aku x mampu nk jawab! sbb, klu aku jawab, aku rs, mesti jawapan aku meleret2...haha....! takut ujub! takutttt sgt! tu bukan intention aku utk hijrah ini! tidak....!!! then my opismate said "kaki dia ader cagu"....haha...jawapan tidak membantu, but that non-muslim wat rumusan sendiri! actually, sbnr'y dia tau....hehe, Good! x perlu aku lecture panjang-lebar! sajer nk test aku kannn!

I'm giving my tips for the hijrah: stokin!
set in mind, ianya adalah WAJIB! x buat berdosa! org yg berdosa masuk neraka! & neraka tuh panas gilerrr! panas dunia, x de air-cond sikit kt opis/kete/umah, ko dah bising, ni plak ko nk duk dalam neraka? haaa, sendiri mau igt!
Mulakan dgn paksaan! PAKSA diri....hadiri banyak2 majlis ilmu, nanti ko jadi segan sendiri klu x berpakaian ikut syariat islam! YUP, aku start pakai ms attending classes 5x/week kat Masjid....lama2 akan jd biasa. Kejab je aku praktikkna diri, pakai stokin pompuan yg nipis tuh. Then, chitchat dgn mySis, then aku tukar pakai stokin lelaki yg tebal tuh! SELAMAT! x nampak bentuk kaki! x jarang!!

Ok, x perlu ambil masa lama...ko istikhomah jer! pakai je kat mana2 pOwn, even ko kua sorang, PAKAI! sbb, even org laen x nampak, tp ALLAH nmpak apa yg ko buat!

Lama-lama ko akan jd biasa.....& bila ko kua umah x pakai stokin, ko sendiri plak yg rs pelik! rs kaki sejuk! rs x best!!!!

it's part of my dress up now! even mandi air terjun pOwn pakai jugak! bia org nk kater ape pun! ader aku kesah? kang nanti klu aku yg masuk neraka, ko kesah ke?

Sekian, nyway, syukur ke hadrat Allah...kerana DIA yg menggerakkan hati ini....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...