Tuesday, December 11, 2012

Hijrah: Tudung Bidang 60

Mode: Terima kasih kakak ku....krn dia yg bg modal utk aku memborong tudung bidang 60 suatu ketika dahulu.....

Hijrah tudung bidang 60 also start couple of years before.....aku mulakan dgn pakai tudung biasa covered by selendang...= akan nampak labuh dari tudung biasa hasil combination nieh....aku pakai cenggini every friday kt opis!

Ok, let storymory serba sedikit....aku start bertudung at 10 years old...standart 4! by that time, on-off! yg aku igt, klu aku bgn lambat, aku x pakai tudung! aper motif aku wat cenggitu, aku pOwn x tau! haha....maybe klu dah lambat, sikat2 rambut, ikat2 skit, then berdessupppp g skolah! ngeeeee....then, by 12, aku dah x on-off dah! mmg pakai full dah! alhamdulillah!!!!

Alhamdulillah jugak, lepas spm, aku sambung blaja kt negeri kat pantai timur. Pelajar pompuan mmg kene pakai tudung & pakai baju lengan panjang! ok, selamat hati-nurani di situ! hehe.....mmg stok baju lengan panjang melebihi stok baju lengan pendek!

Hasrat bertudung labuh mmg dah lama terpahat dlm sanubari.....cuma belum cukup "mampu" dari segi mental & fizikal! byk yg kene tune balik! tp, alhamdulillah, Allah bukak jugak pintu hati ni.....

INGAT kriteria bertudung! bukan hanya menutup rambut! remember, TUTUP bukan BALUT! 2 different things yg kiter kene amek tau!!! pakai tudung, cover chest, cover bahu...jgn nampak bentuk leher....jgn nampak telinga! but, juz look-up fashion nowadays!!!! MasyaAllah!!! wut happend? So on, jgn terlalu hanyut dgn fesyen!!! DON'T!

For the 1st time of hijrah, aku hanya ada 5 tudung bidang 60! alhamdulillah, x byk, tp boley la bertukar2! i even don't care! cakap la ape org nk cakap!!! & all tudung yg lama2, sumer aku bg anak buah! ader dalam 2 plastik kot!

Sayang? di sudut kecil hati ni, mmg la syg! ader tudung yg aku x pernah pakai pOwn, br je beli....tp, aku lebih takutkan murka Allah! Aku lebih takut jika niat di hati utk berubah, x sempat aku buat. Wut if, klu aku mati sblm aku sempat buat semua tuh? adakah Allah akan mengira niat aku tuh tanpa aku sempat membuat perubahan tersebut.

SO...muslimah sekalian....PLZ DO care ALLAH intention terlebih dahulu, sblm pk apa org akan cakap! kerana, manusia nieh mmg x boley lari dr bercakap hal sesama sendiri.....nanti, durg akan penat sendiri....akan diam.....

Ianya terpulang kpd diri kita sendiri.....which path that we choose! ader dua je...syurga atau neraka....pahala atau dosa!

Sekian, take our step, before it's too late!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...