Thursday, March 28, 2013

Single now & soon

Mode: Dear Allah, i will not asking WHY?

Terbiasa dgn hidup seorang diri? why Allah let me be? hurm....know wut....terkadang diri ni rs dahhhh penat dah nk keep bujang berjuang...wut i meant is, berdakwah! ohmai, apa yg aku buat nieh boley dikategorikan sbg berdakwah ke? huhu....bia la apa org nk kater, klu nk tggu aku jadi baikkkkkk br boley berdakwah, alamatnya...sampai aku masuk lubang kubur pun aku tak dapat berdakwah la! sebab, skop baik tu terlalu besar utk aku dapati! ahai, utk aku capati boley lahh kan! apa-punya-ayat-aku-pun-tak-tau.

Pernah suatu ketika bila aku share to somebody utk menuntut ilmu akhirat/beriktikaf di masjid, katenye bahaya dia nk keluar malam! Allah hu Robbi! apa lagi yg aku boleh kater? bukankahdi saat kita keluar menuntut ilmu, Allah naungi perjalanan kita dari kita jejak kaki keluar dari rumah sehingga kita balik semula ke rumah...bukankah Allah iringi perjalanan kita tu dgn iringan para Malaikat? kenapa perlu takut!?? padahal boley jerk kita kua shopping sorg2! berjalan sana-sini sorang2! dulu kita belajar, boley je g sorang2! ni, bila suh belajar ilmu akhirat, macam2 pulak alasannya!! aduhai...kreatif sungguh syaitan menghasut!!

Pada aku, aku keluar je! x kisah la malam ke hape ke....ni tuntutan! fitrah! ilmu fardu ain utk diri sendiri.....kenapa terlalu berkira? kita x dapat best result SPM, punyala takut x dapat keje....tp, x tau psl fardu ain, rilex je bersambil lewa! apekejadah semua ini!!!???

Bergerak secara solo itu, pada aku, bukanlah suatu kelemahan! kita ada Allah yg melindungi....why so worry! at least, skrg ni Allah dah bg kita rasa mcm mn berkeseorangan! kerana pengakhiran kita nanti, berseorangan juga!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...