Tuesday, June 11, 2013

1st of June 2013

Mode: Pada tarikh ini, abah dah pergi meninggalkan aku di dunia yg fana ini, selama 2 bulan 1 hari.... Semoga pada tarikh ini, abah akan lebih tenang di sana.

No word can say how i need him! yes, i need him sooo badly! kekadang mcm curious sendiri....am i right? am i doing the right thing? & terasa mcm nk tanya je...
"abah, is it ok?".....
"abah, wut do u think?"
"abah, wut about this?"
"abah, wut about that?"
*sila translate dalam bahasa nismilan mengikut gaya tersendiri! ko nk kene lempang laju2 berspeaking dgn abah aku?
Tapi, persoalan tu, aku sendiri yg kene cari jawapan! actually, aku cubaa x nk nangis dlm N3 kali ni, tp macam mata sangat tidak mahu bekerjasama...!
Abah, u knw wut,....On that day, people do asking me....when...where...who...wut so ever! abah, actually, i felt tired sgt2x! rs mcm nk tidooooo je hari tu...pastu, rs mcm nk bg penampar kt org pun ada!
If u were there by that time, i dun think i will rasa annoying! disgusting! kannnn~
Sbb, for sure abah yg akan tlg adapt rasa tu dr hati aku! abah yg rasa dulu! but, things turn to 360 degree right now! Tuhan tau aku kuat, Tuhan tau aku tabah! tu sebab, Dia amek abah, utk aku handle hidup ni sendiri! YES, aku masih ada mak...masih ada along....angah....abg....adik & family! but, abah is my back bone! owh, he is our back bone!

Somebody do ask me....how's abah look alike! & i said, pic abah banyak dlm hati ni! sampai, aku rasa, hati aku dah penuh utk org lain! Kasih syg mak, abah & family, dah cukup penuh! melimpah ruah.....& yg paling utama, Allah hembuskan cebisan kasih syg-Nya utk aku! & sumtime, bila terkadang iman ni rapuh, aku rs mcm nk stay hidup mcm ni je! at least senang nk wat pape yg aku nk wat! sng nak runner blk kg jenguk mak whenever i want! tp, aku x se-taqwa Rabiatul Adawiyah! cinta aku kepada Rabb yg Maha Agung, x seteguh...& x sekuat Rabiatul Adawiyah yg mengabdikan diri & hidup dia utk Allah! bagaimana Allah redha utk beliau bersendiri.......kerana, dia takut jika dia ada yg lain dalam hidup dia, dia x dpt mengabdikan diri utk Allah.....
Tu dia, tp aku? Allah hu Robbi! tiada setitis pun dalam diri ini utk menandingi kehebatan taqwa nya Rabiatul Adawiyah utk Ilahi! Oleh itu, sunnah Nabi yg 1 itu, harus aku lalui....demi utk melengkapkan iman dalam diri....
Niat di hati, Lillah hi ta'ala...supaya aku dpt jadi yg terbaik! & semoga nanti Allah temukan aku kembali dgn kekasih hati ini di syurga Ilahi.....
Dalam hidup kat dunia yg sementara ni, aku x berani utk ada cita2 yg menggunung tinggi! biar pun klu ikut rasa hati, nk ada kete ferrari! tp, bila mati, semua aku tinggal pergi! yg aku bawak, cuma bekalan diri! tp, apa bekalan yg aku ada?
Aku rasa, aku telah gagal menggapai cita2 utk menjadi anak yg solehah, seterusnya mendapat redha dr mak abah....& redha dr mereka, merupakan redha Ilahi! sebab, dah 28 tahun aku hidup, aku rs, mak abah aku, masih lagi bersusah payah utk aku! & aku x de wat pape pun utk durg! mcm tu, boley ke di panggil anak yg solehah? i dun think so!
Menjadi hamba yg bertaqwa.....Allah hu Akbar.....itu lagi jauh dr sasaran!

Ya Allah....mati itu pasti aku akan lalui....tp jodoh itu, tidak pasti lagi akan aku temui sebelum aku mati!

Hati ini dah penuh dgn kasih syg kurniaan Ilahi...
Cinta hati bernama Mak Abah akan senantiasa ada dlm diri
















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...