Friday, September 20, 2013

Laparoscopic Endometriosis Part 4 - Warded For Operation

Mode: Operation?? Pertama kali dalam hidup!

Operation will held on Friday...(Penghulu segala hari, alhamdulillah, dapat gak wat hr jumaat even last friday cannot go thru for operation)...
Hari khamis, kene warded la...preparation utk operate. Pastu, this time x leh la nk drive sendiri kan, sebab for sure lepas operate nti, aku takkan boley nk drive!
Hari khamis tu, berbelah bagi nk g kul brp, since mymOm pun dah ada sini & rs kesian lak dia iftar sorang2....so, aku amek kptsn sesukahati, lepas buka br aku masuk ward!
Masa aku kol dlm tgh hr khamis tuh, durg ckp...nti katil dah ada, dia kol! Ms asar, Hospital dah kol suh masuk...tp aku wat relax-brader...haha...dia call no aku, aku x angkat, ms tu kt masjid....pastu dia kol Encik-yang-berkenaan....*haha, jgn tye sapedie Encik-yang-berkenaan ni?
Terus dia call aku, mmg x jawab la...then msg aku suh reply call ASAP...hamboih kemain mcm emergency sgt! pastu aku ckp, lepas iftar la aku masuk, klu msk petang2, durg x provide dah makanan utk iftar.
Sebbek ms warded ni, time dia cuti, boley la tlg hantarkan...
Cik chinggu offer diri nk antakan, tp aku tau dia x brp tough nk masuk spital! lg pun aku verythetakut nk masuk sepital malam2 buta....& alhamdulillah, dia antakan aku sampai dalam ward! pastu boley wat ayt sadis "kesiannn plak kene tinggal sorang2"...terus aku halau dia laju2 sblm aku tetiba sedih! haha
Nurse amek blood pressure, tinggi ms ni...nurse tya aku, takut eh? huhu...

Benda nieh kene abiskan 2 botol! pastu start kul 12am x leh makanminum. Tp aku siap tapau kuih raya mak aku wat & melantak sampai kul 12...tp, lepas kul 12, aku belasah minum jugak....sebab hausss sgttt! Penangan benda nieh, aku keluar-masuk toilet sampai 8x! hoi, mmg x tdo the whole night! kul 4 lebih br nk start tido, tp kul 5 nurse dah kejut suh mandi & 'bersiap'.
Compare dgn last week, cucuk kali ni sakit giler! hadoi x boley blahhh! Tobecont pengalaman masuk Operation theatre~







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...