Tuesday, September 17, 2013

Rindu Bertandang Lagi

Mode: Abah, i make a move!

Semalam singgah melawat abah....each time klu balik kg, i'll try to drop by at abah's place. Maybe somebody will ask me,"For Wut? He's already gone right!"....For me,he never die. He's alive....deep inside here,inside my heart. Every breath yg aku amek, aku rs dia 'ada'.....& each time im facing with difficult time, mcm terdengar2 his word...& know wut, melawat kubur adalah salah satu cara kita nk meringankan 'beban' dia di alam sana!

Really, i miss him so much! Cuma maybe, i can't describe that feeling through my face! heh~

Someday, he remind me...on how i help him to button on his baju melayu....owh damn, really miss this moment! eh guys, rs cool giler kot tolong butangkan baju melayu abah. Plus pulak aku ni x la tinggi sgt! huhu....rs mcm aku comel giler kot that time! hah!!!!...
Selalunya mak akan pass kt aku lah bila abah suh mak tlg butangkan baju melayu dia. Due to abah dah ada air sembahyang....

Chop! Jab, let me share with u something.
Dalam Kelas Tafaqquh Masjid Putra, by Ustaz Najib (Lec. KUIS)....Air sembahyang x terbatal jika bersentuhan suami isteri. Sebab dalam riwayat Nabi Muhammad SAW, Baginda Nabi pernah bersentuhan dgn isteri Baginda lalu baginda terus berjalan menuju ke Masjid tanpa memperbaharui air sembahyang Baginda.
So, di sini, di konklusikan bahawa, bersentuhan suami isteri tidak membatalkan air sembahyang selagi sentuhan itu tidak mendatangkan syahwat. Wallahu'alam

Ok, bersambung balik dgn tajuk N3....



Bagi aku, mak abah dah cuba jadikan kami anak2 yg baik!
Day by day, durang bg kami teladan yg baik!
So, plz blame ourself if something wrong come out!

Sembahyang berjemaah dgn abah klu abah x g masjid, is one of the thing that i missssss soo much! Dgr suara abah kejut kami bangun pagi2 solat subuh....abah repeat call our name one by one....dari bawah sampailah abah naik anak2 tangga kejut kitorang bangun! Allah Allah.....rindu sgt!

So,for those yg still ada abah, plz spend ur time with them! sebab, bila dah x de, rs nk hug pun dah x guna! takkan nk hug tanah kubur tu kan. Tak baik meratap mcm tu. Everytime aku melawat kubur abah, aku cuba tahan diri aku. Klu x, memang aku nk peluk kubur tu.
Sepanjang hayat abah, ms abah sakit, memang dah selalu peluk abah. Setiap kali klu balik kg, ada la jugak dapat peluk abah....by help him bangun....dudukkan kat sofa.....dudukkan kat wheelchair....memang hug tight! bila pk2 balik, mcm tu rupanya Allah nk bagi kami merasa peluk abah soooo tight! Mcm terdengar2 kat telinga ni abah cakap "peluk abah kuat2".....Tu semua memori..yg aku takkan lupa!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...