Tuesday, January 28, 2014

Cinta selepas nikah

Mode: Love is priceless

Moving next step to the new phase...
alhamdulillah, segala puji bagi Allah...we have been married for 1 month & 3 weeks...
Life as a wifey~nice-lovely-sweet & yg paling aku suka adalah ianya adalah medan mengumpul pahala! Every single thing yg kita buat for each other, adalah amalan kebaikan yg Allah sediakan ganjaran utk kita. Allah hu akbar! betapa besar rahmat & kasih syg Allah...
For those yg kenal kami, yes..mmg kami x bercinta sblm kawen! no word miss, love before married. Even, kitorang tukar panggilan dari kau-aku kepada saya-awak pun, lepas bertunang. Ni pun sbb ms tu mak dia (skrg dah jd mil aku) dah tegur sbb kitorang still berkau-aku lagi. Tu pun, mula2 tersasul jugak....lama2 ok!
Kami sepakat utk bercinta selepas nikah. Yup, ni atas persetujuan bersama. Sbb, sincerely to say, aku x delah kenal dia sgt. Kenal sbg kawan biasa, yes...but, kenal betul2...aku x sure. Bismillah hi tawakkal tu 'alallah....aku serahkan segalanya kepada Allah...

credit to happywifesclubbook























Penantian selama 28 tahun berakhir jugak...& TQ Allah utk Khalifah hidup ini. Alhamdulillah, tertunai hasrat abah. & target aku utk get married by 28 tercapai jugak...even dah penghujung2.....huhu~ketentuan Allah tiada siapa yg dapat menduga.

Guys, suka aku nk share dgn korang, yang bercinta selepas ianya halal, adalah lebih indah! nk pegang2 tangan while walking pun dah boleh, x yah nk segan2 org pandang sbb ianya halal bagi kami.
& Alhamdulillah Allah bagi partner yg sama2 suka berjalan! huhu...
Mmg aku rasa myhubby balas dendam lepas kawen ni...abes semua tempat dia nk pegi! sbb dulu sblm kawen x de nk g jalan pun together2....sbb memasing anak mak! so, asal ct je balik kg. haha
& 1 thing, lepas kawen ni, g mana2, asek nk amek gamba aku jeeeee...pastu nk pakai tepon dia. Tu pun salah 1 balas dendam....sbb dl sblm kawen, nk pandang aku pun, aku x bagi...aotumatik aku akan bertukar jadi singa klu dia pandang! haha...nak amek gamba apatah lagi....

Bercintalah selepas ianya halal....x de nak buang masa...x de nak buang duit....x de menimbulkan fitnah...x de manambahkan dosa, malah...disetiap perkara yg menggembirakan kita, Allah titipkan pahala utk bekalan di akhirat sana!...

Utk Zauj tercinta...uhibbuka fillah....sy sayang awk kerana Allah...& smg Allah merahmati ikatan perkahwinan kita & smg dikurniakan zuriat2 yg soleh & solehah...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...