Wednesday, February 12, 2014

Redha Suami

Mode: Bukan senang utk meraih Syurgawi



Dulu sebelum kawen, masa aku bujang2...aku cuba utk jadi seorang anak yg solehah...
bukankah syurga seorang anak terletak di bawah kaki ibunya! ye, aku cuba! tp aku mcm x mampu....susah beb! susah...
Cubaan pertama utk menjadi seorang hamba Allah yg sejati....juz do wut is right, and don't wut is wrong......doing all good things! *owh perhaps i can.....but aku rs aku x mampu!
Cubaan kedua entering Syurga Firdausi....by being a good daughter! aku rs, till now im not one of the mankind! uhhhh, susah woi nk perangi hawa nafsu yg x reti bersabar & menjauhi hasutan syaitan yg direjam!
2 cubaan utk memasuki pintu syurga aku rs x berkesan! then im get married...
To be a good wifey~owh aku rs another challenging road yg aku kene tempuh!....
Awal2 kawen hari tuh, gigih la jugak wat kan b1st...then bila lunch hour, semangat aku balik masak & makan sama2 ngan laki aku time dia offday! tp kejab jela aku mampu jd iron lady.hohoho...
Lepas tu...hurm....sob sob sob! x mampu dah nk terkejar2 camtu! tu pun kekadang dah masuk opis lambat! aku ni dahla spesis lembap!....pastu ada je yg duk perli2! ok fine! aku nak duk opis jela from 0730 till 1630.
So, apa lg extension utk jd penghuni syurga yeahhh? kene jd mother la pulop! pahala mengandung+melahirkan+membesarkan! wow, nampak lg mencabar jerk! huhu...

Kepada wanita2 sekalian, semoga kita terus istikhomah & terus bersabar utk uruskan rumahtangga!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...