Monday, August 4, 2014

Boycott

Mode: This is my part, klu rasa irritating, talk to my hand & I will give u FIVE right straight to your face!


Klu tgk balik N3 lama2 aku, aku dh pernah ckp pasal boycott Israel ni! McD dah bertahun aku boycott! Aku Berjaya walaupun aku dulu pemakan tegar McD! Nak2 plak klu time raya cine tu….asal lalu McD, aku beli la apekebenda burger ke hape ntah yg sos lada hitam tu! & then, sundae choc.! Usah cerita!

Tapi aku boycott, walaupun ada sesetengah org yg mempersoalkan boycott aku ni. Who care? Ada aku pakai duit ko ke klu aku boycott? Ni aku x faham! Siyes aku plak yg rasa annoying! Irritating!

Some people say, why McD je? Benda lain aku x boycott? Shell nape aku guna jugak? Why x guna Petronas? Ok fine, bukan baru sehari dua aku pakai kete…..dah lama kot! Dah byk kali aku wat comparism antara myk shell & petronas….& bila pakai shell, jauh sikit dapat jalan. Klu ko isi petronas kang, kejab je dah habes….so, benda ni melibatkan ekonomi diri aku! Boley faham x? naaahhh, skrg aku layankan je petronas, boycott kater! #choy hope puas hati!

KFC….israel jugak ke? Yelah, br tau ni! & x mo makan dah…klu korang nk makan, silakan! Ada aku kesah? Bukan pakai duit aku pun! Duit korang kan ada suploh lori. FB, knp x boycott? This is barang org Israel man! Oh shit!! Ko log in fb aku, & tgk post aku….rasa2 semua tu x de langsung yg bagi manfaat perjuangan islam ke? Serious to say, byk perkongsian aku melalui medan fb ni berkaitan ilmu agama….so, tgk mcm mn ko manfaat kan benda tu! Klu rasa x manfaat, deactived jela. Itu pun susah? Then, u ask me to boycott HP product! Huh, dah ni yg kjaan provide, wut can I say?

So, aku rasa benda ni based on huminity korang. Klu rasa boycott ni x de pape perubahan pun, up to u. Tp atas dasar peri kemanusiaan yg ada dalam diri aku yg hina ni, aku rasa ni je yg aku mampu utk menolong Palestinians….lain aku x mampu! Nk berjihad ke sana x mampu walaupun tu salah satu list yg aku nk buat sblm aku mati!  


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...