Sunday, March 8, 2015

Aku Hanya Seorang Hamba

Mode: Aku mngharapkan pengakhiran hidup dgn khusnul khotimah, tetapi perjalanan hidup yg aku tempuhi seolah2 membuatkan aku sedar bahawa hakikat pengakhiran itu hanya tinggal mimpi.

Akhirat adalah pengakhiran yg abadi....
Dunia ni sementara je....persinggahan utk cari bekalan akhirat....
Tapi kadang kita ni mudah alpa! lupa!
Dulu aku cuba utk jadi seorang hamba-Nya yg bertaqwa!
Cuba hanya perkataan, but end up aku mengalah!
Godaan syaiton nirrojim terlalu gah....
Lalu aku mengalih perjalanan utk cuba menjadi anak yg baik!
Namun aku merasakan bahawa jalan itu juga gagal!
Aku bukan seorang anak yg baik!
BUKAN! aku tau tu.....bukan sekali-dua aku mintak maaf dgn mak...
atas segala kekasaran aku!
& mcm biasa mak akan cakap..."biasalah tuuu....x do apo pun"
Bukan aku x cuba! tapi aku cuba! cuba & cuba.....

Dulu aku pernah tekad utk tak berkahwin....
bia jelah aku sorang x pe....
sebab aku rasa aku x mampu utk menjaga hati org dgn baik...
betul aku x mampu!
at least biakan aku cuba buat bakti dgn mak abah aku....
Tapi fitrah manusia, jodoh Allah dah tentukan...

Bila kawen....setelah gagal utk meraih syurga melalui jalan menajadi anak yg solehah...
aku cuba utk jd isteri yg baik....
namun aku rs aku belum cukup baik jugak...
senang kata, mmg x baik pun! sighhh! sighhh!
bukan senang yer! cakap mmg senang! try test tengok....
phew~

i was born as a rocker/hardcore/hardrockcafe bla bla bla person
sentimental value of soft langsung x ada!
betul nieh aku cakap.
nampak lua lain, dalam hati mcm batu!

aku gagal jugak nampaknya meraih syurga kat situ!

kadang2 aku rasa aku nieh cakap banyak sakitkan hati org...
kata2 nista aku nieh byk buat org terasa....
why not aku diam jer....diam kan lebih baik dari aku mengeluarkan kata2 durjana...
so, bagi peluang aku cuba!

bos kat opis kate aku nieh sgt pendiam!
klu dgn dia mmg aku susah nk bercakap!
sbb aku rasa kang klu aku cakap, comfirm x menjaga hati dia....
aku pedulik hape bos ke hape....
so, aku diam lebih better!

semua aku gagal!
aku dah rasa mcm aku loser!
pengakhiran hidup aku mcm mana lah nanti nieh?
semakin hari makin dekat aku nak mati nieh....

ok lah, last!
aku nk ada anak!
org kater, bila bersalin melahirkan anak tu, semua dosa kita terhapus....
so, lepas aku dapat anak, kiranya aku boleh mati dgn aman!

Dgn mak awal2 aku dah cakap, klu aku mati, adalah benda yg aku tinggalkan utk dia...
benda tu dapat tebus hutang aku kat dia...
hutang dia aku x sempat bayar lagi...banyak lagi!
maaflah mak, asek susahkan mak je anak mak nieh...
maaf sgt!

sigh! sigh!
aku mengharapkan dosa aku terhapus bila aku dapat melahirkan khalifah Allah kat bumi nieh...
tapi dah 2x aku misscarriage!
Tuhan x benarkan aku amek jalan nieh....
lalu aku cuba perbaiki diri....
turn back jalan2 sebelum nieh utk aku jejak kaki ke jalan syurga...

Moga Tuhan tolong aku....
moga org keliling tolong aku....
aku rs better aku less talk than hurting people by my banyak talk....



Tu je N3 kali nieh...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...