Thursday, March 12, 2015

My 2nd Baby

Mode: Sorry for those yg x boleh tengok, sila jangan tengok

2014
Alhamdulillah Allah kurniakan aku dgn rahmat-Nya utk merasa mengandungkan zuriat...
2 kali Allah bagi tahun ni...
walaupun end up tidak seperti yg aku harapkan, aku tetap bersyukur!
2x aku merasa kehilangan, aku redha....
lalu perkataan apa lagi yg lebih layak aku beri selain redha?
perancangan Allah adalah sebaik2 rancangan, melebihi apa yg manusia harapkan.

Gap 1st pregnancy dgn 2nd pregnancy lebih kurang 4 cycle...
semua nieh adalah ketentuan, klu dah DIA nak bagi rezeki, siapa kita nak menghalang?
meanwhile aku dah penat dgr ramai sgt pakar duk bg nasihat....kene gap lama sikit....bagi rahim rehat bla bla bla....
sungguh, x kuasa aku nk igt! buat sakit jiwa & raga

aku nieh bukan jenis buat mende melulu...
aku pun tau nk pk utk kebaikan diri aku...
lepas 1st misscariage dulu, aku ada jumpa gynae Hosp Putrajaya...
bila aku tye brp lama nk kene gap utk next pregnancy, dia cakap no need to wait
boleh terus proceed.
then my 2nd misscarriage nieh, aku jumpa doc kat Pusat Bersalin Berisiko rendah P8...
time nieh aku pegi ER Hosp putrajaya, they all refused to accept my case...
durg cakap durg terima misscarriage 20w above sahaja...
baiklah doc, kenapa x cakap awal2? kemainlah aku menunggu kat ER kemain lama...
end up bila naik dewan bersalin ko campak aku suh pegi P8 pulak...

sebbek all those time pegi dgn laki...
klu aku g sorg maunya ada kes amukan kua paper on the other day!
org tgh lemah lepas misscarriage nieh, ko nk main2 plak suh aku g sini g sana!

ohya sambung citer balik...
doc kat P8 tu pun cakap boleh terus proceed utk ttc bila darah dah habis turun...

sungguh aku x puas hati dgn jawapan doc2 tuh....
aku tye org tukang urut, dia ckp mcm tu jugak...
aku tye doc kat private klinik, dia ckp mcm tu jugak...

so guys, bila org persoalkan aku gap x gap nieh, ko igt aku nk dgr cakap sape?

huh, im taking a deep breath! emosi tak berapa stabil bila tulis n3 pasal kehilangan nieh...



pic nieh aku amek sendiri, right after aku clean up myself lepas my 2nd misscarriage...
sebab apa amek pic?
sebab aku nk ada kenangan dgn dia...
bia x nampak apa pun...
yg 1st dulu aku x sampai ht nk tengok...
sebab mcm sedih sgt
yg 2nd nieh, hati dah kuat sikit...
nampak kecik je yg kua ni kan?
tapi sakitnya hanya Allah yg tau...
alhamdulillah Allah permudahkan segalanya

some people say, why aku x amek ubat kuat rahim?
eh hello, tau plak rahim aku nieh x kuat eh?
even doc pun x tau sebab apa aku misscarriage nieh...
tau x, klu amek suntikan kuat rahim tu....klu baby poblem/die, they will stay in our rahim...
they takkan kua manually....nak x nak ko kene d&c
oh please, cukuplah aku rasa sakit misscarriage nieh
eventho d&c tu bius satu body, but i still say that i dun want!

tolong jgn wat harta sendiri plak pic peribadi aku nieh
aku juz nk share
at least people yg curious know.....cemana rupa misscarriage tuh
then, here it is...

klu pun dia telah menjadi ahli syurga, moga dia dapat bantu aku nanti...
dah dua....x pe, Allah lebih mengerti




1 comment:

  1. gap ke..tak gap ke..klu Allah nk bg..terima je...klu Dia tarik blk pon..redha juga..itu segumpal darah...aku punya 7months boys..my anas :)..so chill out... jgn dgr sgt ckp org...dgr ckp dr sndri..klu kita kuat..go on. insyaallah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...