Monday, March 7, 2016

Kerja Orang Pompuan

Mode: Kerja-kerja org pompuan nieh takkan habis, sampai dia mati.

Guys, its not that easy to be a Lady!
Nampak macam remeh-temeh all the works that they do, but the reality is...feww~cuba u guys buat 24 jam dah cukup. I wanna see!

Lady, bila uols get preggy, jangan igt it's all only till given birth to ur baby! Then ur task is DONE!
U a daylight dreamer Lady! Ur task only STOP when u die....i repeat it, WHEN U DIE.

Omo, dah DIE pOwn, dalam kubur x tau lagi mcm mn kiter nieh :'/

Org dari golongan marhein mcm aku nieh mungkin cakap org kaya x yah penat2 mcm aku ni kot. X pernah habis plak keje aku rasa. Dahlah keje, balik umah ada je keje. Apa word keje ni x boleh ke x guna! Apa x de kerehatan ke?

Kadang-kadang kita cuba positif, tapi realised that badan manusia nieh bukan robot! i repeat, bukan ROBOT! which is, robot boleh setting dia keje 24jam/7. Tu pown lama2 dia kiok!

Hari tuh tgh2 malam tetiba anak soleh aku nangis. Kuat lak tu! dia pandang aku mcm dia pandang Kak Limah plak. Sesuatu sgt Harraz nieh taw! taulah umi Harraz nieh horror! Umi x sempat der nk bercantik2 Harraz. x sempat! duk berdiri basuh & sterile brg2 Harraz pun Umi rasa nk pengsan dah! rasa mcm segala isi perut Umi nk keluar dah, lama bebeno duk memberus botol! huhi






Sedih plak bila kenang cemana la mak2 besarkan kiter dulu kan. Patut ler mak aku ckp, cukuplah anak dia ni....dulu bila aku asek lahhh mintak adik pompuan, dia ckp "apa igt senang ke beranak?"
Now i knew it Mom! beranak is just a beginning of another long story!

Ok babai, ahkak penimpenim lalat berat dah turun lagi 6kg nieh!

p/s: korang yg gemok2 x nak turun2 berat badan tuh, silalah jaga anak....nti berat korang boley turun bagai air lalu!

1 comment:

  1. harraz baru few months..tunggu nnt dia bole merangkak mengemas..berjalan..menyepah..memakan sendiri...uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..mak penat u'ollss...tapi ai sayunkkkk isyraf a lot wlupon ai kekadang ubit2 dia gak :'( ai is garang..org lain kenot ubit2 my son..only me can do it..else aku sepak blk org yg buat tu wluuuuuu pon ayah dia yg ubit..it's BIG NO to ubit my son! only me can do dat.. eh.... hehehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...