Thursday, July 14, 2016

Small Little Thing

Mode: Nak romantik, x perlu ber limousin bagai

Assalamualaikum WBT semua...
Salam Syawal!
Minal 'aidil wal faizin!
Taqobbalallah hu minna wa minkum...

Hari tuh kemain viral bideo pakwe sambut bestday makwe siap pakai limousin.
Aku tersenyum sinis jelah hujung bibir...
Ms belum kawen, time berchenta voley lahhh dikkkk nk romantik2 kemain...
sebbek ahkak dulu sblm kawen dgn laki ahkak nieh kosser plak nk berchenta...
lek2 jerk ber kau-aku slumber sampai dah bertunang pun.
Lepas dah kene tegur dgn bakal mak mentua (at that time bakal lah), br bersopan-santun ber saya-awak! Awww shuwiiit shangat! :D

Aku mmg suka bunga! sampaikan till now laki aku bagi bunga lagi...last ms bestday ahkak hr tuh...
but by that time, aku ckp, pasni dah x nk bunga lahhh...klu nk bagi, bg emas ye...
wakaka! demand ker camtuh erk?
sebab aku tau those fresh flower is expensive! & aku rs mcm membaziaqqq jer tgk flower2 kering yg aku duk simpan yg dia bagi...
Plus, ada jiran citer hr tuh, 1st time dia bg bunga kat wife dia beli kat cameron, sekali ada benda folo balik umah! uhhhh seram!

Bagi aku kan, romantik lelaki nieh x perlu sampai nk cenggitu semua...
taulah ko banyak duit ke apa...tp bagi aku still x perlu at all. Tapi klu laki aku buat, aku terima seadanya...hahaha
Nanti kan dik korang dah kawen...dah ada anak...
klu 1 malam ko dpt tido lena x yah jaga anak, laki ko tlg take over all the things, tulah ko rs benda paling romantik yg laki ko buat!
Ahkak nieh, laki tlg siap2kan stoking ahkak nk g keje, letak atas walker anak, tinggal ahkak nk sauk jer, hati ahkak dah cukup bervunga-vungeeeee taw. Akak senyum sampai 3 hari! haha, biarlah ahkak memang selaluuuu over!

To all husband out there, wifey bukan nk harap pun apa yg jadik dalam bideo yg viral tuh jadik kat diri dia...sebab semua tuh mcm nonsense jerk!
Korang klu nak rasa wifey ko panggil ko Mr Perfect Ten, korang tolong lah sama2 wat keje umah.
Korang tgk dia dah start mencuka kemas umah sorang2, korang stoplah main gadget, ringan2kan tulang kemas umah sama2.
Korang tgk dia basuh pingganmangkukperiukbelanga kat dapur tungtangtungtang, korang jgn membongkang plak lex2 depan tibi tuhhhh!
Korang kemas2 lah living hall etc...
Korang dah hidup sama2 berapa lama, mesti tau rutin wifey everyday.
Why not, sometime tlg take over buat apa yg wifey buat tuh...contohnye, baju keje dia x iron lagi....tlg ler ironkan...
X pun weekend2, kornag pi serbiskan kete ke...pamkan tayar ker...isikan myk siap2 full tank ker...by Monday morning or ahad malam, korang cakap kat dia semua tuh dah buat, mesti dia senyum sampai telinga selama seminggu! agagaga
Then, mesti wifey korang say TQ patratuskali...

Benda2 small little thing nieh kadang-kadang lelaki amek mudahkan!
Padahal klu korang nk tau benda tulahhhhh yg wifey appreciate sgt klu korang buat...

Selamat berbahagia yer semua...
kbai


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...